Se gal mand rase ud efter flyveturen fra helvede

Britiske Dave Carruthers' American Airlines-fly fra Birmingham til New York blev aflyst, og det var kun ét problem ud af mange - nu raser han ud på youtube

Det er denne video, som Dave Carruthers har lagt op. Her raser han over flyselskabet.

Aflyste fly, en mistet kuffert, flere timers ventetid og mange, mange tusind kroner ud af vinduet.

Sådan opsummerer engelske Dave Carruthers skuffet sin ugelange forretningsrejse til New York fra Birmingham i en video, hvor han raser ud. 

Rejsen fandt sted i starten af maj måned, og uheldene startede ud med fire timers ventetid, hvorefter briten fandt ud af, at hans American Airlines-fly til New York var aflyst.

Det blev dog langt fra hans eneste problem på den tur.

En uge uden tøj
Dagen bød nemlig både på ekstra omkostninger, da han - efter det første fly blev aflyst - måtte haste til lufthavnen Heathrow i London, hvor han kunne komme med et andet fly, og da hans kuffert aldrig dukkede op i New York.

I protest raser Dave Carruthers ud den 5. maj i en video på Youtube. Han siger selv, at videoen er direkte henvendt til American Airlines' administrerende direktør, Doug Parker.

– Fordi jeg skulle til New York, skulle jeg af med næsten 1500 pund (14.400 kroner red.) for at tage en taxa til London Heathrow, så jeg kunne nå til mine møder i New York i tide. Selskabet har nægtet at refundere pengene. Jeg har kun fået halvdelen af pengene. De fortalte, at min kuffert ville blive sendt videre til New York, men det blev den ikke. Så jeg har været foruden tøj i en uge og måtte bruge penge på nyt tøj, siger Dave Carruthers i videoen.

Dave Carruthers har efterfølgende lagt en ny video op, hvor han fortæller mere om sagen

Kunne ikke komme hjem til datteren
Da Dave Carruthers blev tidligt færdig med sine møder i New York, kontaktede han American Airlines for at høre, om han kunne rejse hjem en dag tidligere end oprindeligt planlagt. Dette fik han dog ikke lov til.

Han forklarer, at han flere gange forsøgte at komme i kontakt med American Airlines gennem Twitter, men klagede over tomme undskyldninger fra selskabet.

Familiefaderen ville bare gerne hjem til sin familie.

– Gider I forklare min femårige datter, hvorfor far ikke kan flyve tidligt hjem, skrev han på Twitter.

Igen den 9. maj lagde Dave Carruthers en ny video op som opfølgning på sine mange problemer.

Her fortæller han, at flyselskabet kontaktede ham klokken tre om morgenen og informerede ham om, at han kunne få lov til at flyve tidligere.

På det tidspunkt var det dog for sent, og han kunne ikke nå flyet.

Uhøflige medarbejdere
Dave Carruthers vendte efterfølgende tilbage til lufthavnen for at nå sit oprindelige fly og for at tale med medarbejderne fra American Airlines.

– Jeg kom tilbage til lufthavnen i dag og har spurgt, om det ville være muligt at få en opgradering, når man tager hele situationen i betragtning, og om jeg kunne formode, at jeg ikke skulle betale for den ekstra kuffert, som jeg var tvunget til at købe, siger han i den nye video.

Den forventning blev dog ikke indfriet. Han blev i stedet mødt af 'en utroligt uhøflig medarbejder hos American Airlines og var ifølge ham selv tvunget til at betale for sin ekstra kuffert.

En talsperson fra American Airlines fortæller dog, at selskabet er i kontakt med Dave Carruthers for at finde en løsning på problemerne.

– Hr. Carruthers' fly fra Birmingham blev desværre aflyst på grund af mekaniske problemer. Jeg kan bekræfte, at Americans kundeserviceteam er i løbende kontakt med Hr. Carruthers for at finde en løsning på hans klager, fortæller talspersonen til Daily Mail.

Det er ikke første gang, vi hører om utilfredse flypassagerer – denne kvinde blev smidt af et fly, fordi hun gik amok over sin flymad.

14 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Ferie
Seneste i Ferie
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere