TV: Spies bruger sex og fødselstal – Emirates bruger Jennifer Aniston

Mediestunts med lidt ekstra kant kan tilsyneladende mere – Emirates giver Jennifer Anistons mareridt en chance

En Hollywood-stjernes mareridt bliver brugt som trækplaster i Emirates' nye reklamefilm. Se den her.

Spies' reklamefilm 'Do it for mom', som blev lanceret i slutningen af september og spiller på mødres trang til at få børnebørn og Danmarks lave fødselstal, må siges at være en succes.

Rejsebureauets film er ikke bare blevet omtalt i de danske medier, den har også fået plads på adskillige udenlandske mediesites – bl.a. hos Washington Post, Time, Daily Mail og Fox News for bare at nævne et par stykker.

Mediestunts med lidt ekstra kant kan tilsyneladende lidt mere. Og derfor er Spies da også langt fra de eneste, som forsøger sig med en lidt anderledes tilgang til markedsføring.

Se Spies' meget omtale 'Do it for mom'-reklame herunder:

Læs også: Spies, hor og dyrk masser af motion

Øverst i artiklen her kan du se , hvordan flyselskabet Emirates forsøger på at fange kundernes opmærksomhed ved at spille på en Hollywood-kendis' mareridt.

Aniston vil bade på fly
Reklamen starter med, at Aniston iført morgenkåbe febrilsk leder efter badet og loungen ombord på flyet. Hun spørger kabinepersonalet, men de har kun grin tilovers for skuespillerinden.

– Jamen, Emirates har da bad ombord, spørger en forvirret og en smule desperat Aniston.

– Det her er ikke et Emirates-fly, griner personalet tilbage.

Læs også: Verdensstjerne roser dansk knalde-reklame

Heldigvis for Hollywood-stjernen viser det hele sig at være et mareridt, og hun vågner lettet op i sin egen private suite på Emirates’ første klasse, hvor hun kan nyde både bad og bar.

– I modsætning til andre reklamer fra luftfartsselskaber har vi valgt at tage udgangspunkt i en humoristisk tilgang til de fantastiske produkter og muligheder, vi tilbyder, ombord. Vi kunne ikke komme i tanke om en, der passer bedre til den rolle end Jennifer Aniston, og vi skrev derfor manuskriptet direkte til hende, siger Boutros Boutros, der er Divisional Senior Vice President, i Corporate Communication og Marketing & Brand hos Emirates i en pressemeddelelse.

7 kommentarer
Vis kommentarer