Når kundeservice bare er på toppen

Hvor meget tror du, et hotel gør ud af en forsvundet tøjgiraf? Bare se her

Ekstern kommunikation er blevet en stadig vigtigere del af arbejdet hos de fleste større virksomheder. Og ikke mindst i USA, der i forvejen har et af verdens bedste serviceniveauer, sætter man mange steder en ære i at gøre noget ekstra for kunden.

Ikke kun af et godt hjerte, men også fordi man ved, at det i sidste ende betaler sig i en tid, hvor både gode dårlige historier spreder sig hurtigere end en steppebrand på internettet.

LÆS OGSÅ:

Se også: Sådan skriver du et klagebrev

En sådan solstrålehistorie får du i videoen ovenfor, hvor ansatte på Ritz-Carlton Hotel i Amelia Island, Florida bare har gjort noget ekstra for en lille dreng, der har mistet sin elskede tøjgiraf, Joshie.

Joshie blev fundet i god behold blandt vasketøjet, og Ritz-Carlton fortalte over telefonen, at han ville vende sikkert tilbage til lille Riley så hurtigt som muligt.

Faderen Chris Hurn bad så hotellet om at stikke sønnen en lille hvid løgn, om at giraffen bare havde taget et par ekstra feriedage, og at han ikke havde glemt ham.

Og se så bare, hvad der skete.

Historien skulle af rejsebloggen Gadling.com være verificeret; altså at der ikke er tale om et pr-stunt, men om vaskeægte kundeomsorg. Ritz-Carlton kædens hoteller hører til i den klart dyre ende, men nogle gange kan det altså bare godt betale sig at bruge lidt ekstra på hotelbudgettet.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere