Annonce:
Annonce:

Norwegian har trukket dobbelt-beløb hos tusindvis af kunder

Hvis du kan købt flybilletter hos Norwegian i sidste uge, skal du nok lige tjekke kontoen

(Foto: Norwegian)
(Foto: Norwegian)
Annonce:
Følg Ferie

Flyselskabet Norwegian arbejder på højtryk for at tilbagebetale tusindvis af kroner til tusindvis af kunder.

Det sker, efter selskabet i sidste uge ved en fejl kom til at trække beløbet to gange fra kunders konti, når de købte flybilletter. Det skriver VG Nett.

Onsdag i sidste uge købte Torill Bakkehaug fra Oslo flybilletter for 7300 norske kroner hos Norwegian. Beløbet blev i første omgang trukket én gang, men fredag blev der trukket 7000 kroner fra kontoen.

Søndag forsøgte hun forgæves at få kontakt med flyselskabet.

- Så sendte jeg en email, men jeg fik bare det svar, at jeg havde fået et sagsnummer. I dag ringede jeg så igen og sagde, at nogen måtte kunne fortælle, hvornår jeg får pengene tilbage. Da fik jeg besked på, at der kunne gå mellem to og fire uger, siger Torill Bakkehaug til VG Nett.

Informationschef hos Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, bekræfter, at flere tusinde kunder er blevet trukket dobbelt på deres konti.

- Det er selvfølgelig beklageligt, at det er sket, og vi arbejder på højtryk for, at kunderne får deres penge tilbage, siger Lasse Sandaker-Nielsen.

Ifølge informationschefen ligger fejlen hos en leverandør, som skal sørge for, at transaktionerne går rigtigt for sig.

Norwegian forventer, at kunderne kan få deres penge tilbage hurtigere end to til fire uger, men det afhænger af, hvilken bank eller kreditkortselskab, de har.

Ifølge Norwegian kan kunder over hele Europa muligvis være blevet berørt af fejlen.

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
Det er farligt at leve, du kan dø af det
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:
Annonce:
Annonce: