Nu er dette turistlogo droppet

'Curious County' er nu blevet til 'Take me to Suffolk'

Menningerne har været mange om denne kampagne, der skulle sælge Suffolk til turister.
Menningerne har været mange om denne kampagne, der skulle sælge Suffolk til turister.

Curious can betyde flere ting. Og opstiller man et logo med to figurer, der ikke blot ser ud til at være nysgerrige på den omgivende natur, så må man være beredt på at tage en del tæsk.

Således har Visit Suffolk nu måttet trække deres 'Curious County'-kampagne tilbage efter en del kritik. Da det blev afsløret i oktober 2012, blev det kaldt alt fra 'idiotisk og meningsløst' til 'upassende', ligesom frasen 'curious' ofte hentyder til noget, der ikke er helt, som det skal være.

Freud ville nok have sagt, at det handler om øjet, der ser. Hvad ser du? Udland Turistlogo beskyldt for pornografi

I dag er 'Curious County' ændret til 'Take Me To Suffolk', der vel alt andet lige ikke siger ret meget om området i Østengland.

En talskvinde for Visit Suffolk siger dog til den britiske avis Telegraph.co.uk, at kampagnen var en succes.

Udland TV: Fejl i turistkampagne til milliardbeløb

- Den har bidraget til økonomien med mere end 6,7 millioner kroner, lyder det.

1 af 3 Dette turistlogo var heller ingen succes ...
2 af 3 ... endsige dette, der ifølge kritikere opfordrede til nudisme.
3 af 3 Menningerne har været mange om denne kampagne, der skulle sælge Suffolk til turister.
0 kommentarer
Vis kommentarer