Asien: Tre lavprisfly du bør kende

Skal du rejse i Asien er der her tre flyselskaber, der er gode at kende til

Foto: AP
Foto: AP

Vi kender efterhånden alle de store europæiske lavprisflyselskaber som Ryanair, EasyJet og Norwegian. Men når man rejser i Asien er der en række andre selskaber, der er gode at kende. Lavprisselskaberne i Asien fungerer stort set som de lavprisselskaber, du kender fra Europa. Det betyder, at selskabernes startpris er lav, men at du dertil skal lægge skatter og gebyrer samt ekstrabetaling for bagage, reservation af sæde, ekstra benplads og mad om bord.

Badeferie: Asiens hemmelige perle

Nogle af selskaberne opkræver også ekstra for underholdning om bord som for eksempel film og spil. Når du tjekker priserne hos disse selskaber er det derfor vigtigt, at du får det hele med, inden du overvejer, om de kan give dig det gode tilbud, du søger.

Kom helt tæt på Myanmars elefanter

Her får du tre gode tips til flyselskaber, der kan hjælpe dig med at rejse billigere i Asien.

AIR ASIA

Dette er nok Asiens største lavprisselskab. Det er i øvrigt også det selskab, jeg selv har benyttet mest. Air Asia er startet i Malaysia og har deres egen terminal i Kuala Lumpur. Siden er selskabet blevet kæmpe, og har også store knudepunkter i Bangkok, Singapore og Jakarta. Jeg har fløjet med Air Asia flere gange, hver gang uden problemer. Fly til tiden, og fin service. Og de har et imponerende rutenet i store dele af Asien. Men intet er gratis. Fryser du om bord, må du betale for et tæppe.

JET STAR

Et andet stort selskab i Asien er Jet Star, der har gode forbindelser mellem Asien, Australien og New Zealand. Firmaet har knudepunkter i New Zealand, Japan, Vietnam, Singapore og Hongkong. Har du behov, kan du her for 10 USD få en helt lille wellnesspose med ørepropper, oppustelig nakkestøtte, tandbørste mv.

SCOOT

Dette er et forholdsvis nystartet selskab med base i Singapore. Foreløbig flyver Scoot til flere byer i Kina og Australien samt til Seoul, Tokyo, Taipei, Bangkok. Værd dog opmærksom på, at dette er et af de selskaber, der vælger alternative ruter og lufthavne. Jeg kender dem for eksempel, fordi de i Nordkina har valgt ikke at flyve til Beijing. I stedet flyver de til Tianjin, hvor jeg bor, ca. to timer fra Beijing.

0 kommentarer
Vis kommentarer