Utilfreds med DR's Store Juleshow: Kræver erstatning for fadøl og pasning af hund

En rejse til København var så spild af tid for et ægtepar, at parret kræver alle udgifter tilbagebetalt

Klagerne kunne dårligt skelne Sofie Linde fra Jacob Riising fra deres siddepladser, så de følte, at hele rejsen var spild af tid og fyldt med udgifter. Foto: Agnete Schlichtkrull/DR
Klagerne kunne dårligt skelne Sofie Linde fra Jacob Riising fra deres siddepladser, så de følte, at hele rejsen var spild af tid og fyldt med udgifter. Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

Den 10. december sidste år satte et ægtepar sig til rette i en bus fra De graa busser. Destinationen var København. Parret havde købt en pakke bestående af hotelovernatning og siddepladser til DR's Store Juleshow. Men rejsen var ifølge parret så spild af tid, at de ikke kun forlangte rejsens pris på 3.790 kroner + gebyr retur - men samtidig søgte erstatning for alle de udgifter, de har haft i forbindelse med rejsen.

Se også: Rasende feriedansker: 'Det er jo ikke mig, der har skidt toilettet fuldt'

Samlet bad parret om 4.996 kroner retur, hvilket arrangøren nægtede, og dermed endte sagen i Pakkerejse-ankenævnet.

Klageren gør gældende, at 'Vi købte, betalte og fik kvittering for A-billetter. Ved koncertsalen fik vi af buschaufføren udleveret billetter til 3. balkon, række 4, sæde 3 og 4, som var D-pladser'.

- Det var på den allerbagerste række i hele koncertsalen. Vi var meget forundrede. Vi havde jo købt A-billetter, skriver parret i sin klage.

Kunne ikke se ansigerne
- Det eneste vi kunne se fra vore pladser var, at der bevægede sig nogle mennesker rundt på scenen. Vi kunne dårligt se, om det var herrer eller damer. Ansigterne kunne vi slet ikke se, lyder det fra parret.

- Vi føler os godt og grundigt snydt og dårligt behandlet. Vi havde netop valgt denne tur, fordi det var A-billetter, for at kunne se scenen og de optrædende. Havde vi vidst, at vi fik D-pladser, var vi aldrig taget med på denne tur. Vores eneste formål var at se dette juleshow fra nogle gode pladser, hvilket A-billetter formodes at være.

Klageren oplister herefter alle de udgifter, de har haft i det lille døgn, turen har varet, og selv pasningen af hunden, synes klageren, at De Graa Busser skal betale for:

- Betalt Dem for turen                                       kr. 3.790

- Pasning af vores hund                                   kr.    180

- Taxa til og fra busholdeplads                         kr.    160

- Mad på rastepladser                                      kr.    200

- Øl til julefrokosten                                          kr.      98

- Kaffe under opholdet i København søndag    kr.    108

- Kaffe i bussen                                                kr.      20

- I alt                                                                 kr. 4.556

De Graa Busser er ikke enige i præmissen om, at klageren har fået for dårlige pladser.

- Jeg vil fastholde, at han har fået udleveret to stk. A-billetter. Det står ikke på billetten, hvilken kategori det er, men kigger man på prisen, kan man se, at den har kostet 477 kr. excl. gebyr, svarende til en A-billet, skriver De Graa Busser.

Pakkerejse-Ankenævnet har i en kendelse afsagt 13. september afgjort, at ægteparret ikke får erstatning.

- Da klagerens billetter til det valgte show i koncertsalen var kategoriseret som billettype A, finder Ankenævnet, at de udleverede billetter har været i overensstemmelse med aftalen, uanset at klageren var placeret på pladser på 3. balkon.

Se også: Charterbureau til brok-røve: Tag en slapper

kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Ferie
Seneste i Ferie
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen