Ville sige farvel til døende mor: Flyselskab smed Carrol af flyet

Carrol Amrich nåede ikke at sige farvel til sin mor, før hun døde, fordi United Airlines smed hende af flyet to minutter før afgang

En amerikansk kvinde nåede ikke at sige farvel til sin døende mor, fordi hun blev smidt af flyet ved en fejl. Foto: Arkivfoto
En amerikansk kvinde nåede ikke at sige farvel til sin døende mor, fordi hun blev smidt af flyet ved en fejl. Foto: Arkivfoto

Carrol Amrich havde allerede spændt flyselen den 16. januar, da en misforståelse mellem flyselskabet United Airlines og kundeservicen 'Traveler Help Desk' fik den amerikanske kvinde smidt af det fly, som skulle fragte hende fra Colorado Springs til hendes døende mor på et hospital i Minnesota.

Det skriver New York Times.

Den 16. januar modtog Carrol Amrich den nedslående nyhed om, at hendes mor, Dixie J. Hanson, var blevet indlagt på hospitalet.

Da den amerikanske kvinde ikke havde råd til en flybillet, tilbød hendes udlejer, Ines Prelas, at betale for den, så Carrol Amrich kunne rejse hen til sin mor om morgenen næste dag. Et par timer senere den 16. januar forværrede en hjertefejl hos moren dog hendes tilstand så meget, at lægerne sagde, at hun ikke vil klare den natten over.

Derfor ringede Ines Prelas til United Airlines for at ændre Carrols billet til afrejse med det samme.

I lufthavnen formåede Carrol Amrich både at tjekke ind samt at boarde flyet, men to minutter før afgang blev hun smidt af flyet, fordi hendes flybillet var blevet afbestilt. Angiveligt fordi at Ines Prelas havde ændret flybilletten direkte gennem flyselskabet i stedet for gennem kundeservice.

Kaos i Københavns Lufthavn. Arkivfoto: /ritzau/Jens Dresling Tips og guides Sådan får du erstatning for kikset ferie

'Ingen flyver gratis'
Selvom Carrol Amrich desperat bønfaldte United Airlines-personalet om at lade hende blive på flyet, fordi hendes mor lå for døden, var der ingen hjælp at hente, da beskeden lød, at pengene for flybilletten allerede var tilbagebetalt og 'ingen flyver gratis'.

Selvom Carrol Amrich tilbød at købe billetten igen i lufthavnen, fik hun ikke lov til at rejse med flyet, da det - ifølge United Airlines - var for sent, da flyet allerede var fløjet afsted uden hende.

Derfor måtte Carrol Amrich i stedet sætte sig bag rattet og køre hele vejen fra Pueblo, Colorado til Minnesota - godt 1600 kilometer - i forsøget på at nå at se sin mor, inden hun døde. Undervejs på turen fik hun dog det tragiske opkald fra sin søster, som fortalte, at deres mor var gået bort.

- Jeg græd hele vejen. Jeg har været vågen i to dage og har ikke spist i to dage, sagde Carrol til New York Times to dage efter morens død.

Se også: Kvinde gik amok på fly: 'Hun var totalt psykotisk'

Se også: 37-årig mor anholdt: Nyfødt baby fundet død på fly-toilet

'Vi annullerede billetten for at beskytte hende'
Det amerikanske medie har talt med Carolyn Gallant hos Traveler Help Desk, som bekræfter, at de annullerede Carrols billet, fordi de kunne se, at der var sket ændringer i billetten.

Ifølge Carolyn Gallant havde Traveler Help Desk flere gange forgæves forsøgt at komme i kontakt med både Carrol Amrich og hendes udlejer, Ines Prelas, men både Carrol og Ines nægter dog, at de er blevet kontaktet.

- Vi havde ingen mulighed for at vide, at Mrs. Amrich havde ændret sin billet direkte hos flyselskabet. Vi annullerede billetten for at beskytte hende, lyder det fra Traveler Help Desk i en mail til New York Times, som fortsætter:

- Jeg er ked af Mrs. Amrichs tab. Det er tragisk, og det var meget uheldigt, at billetten blev annulleret. Hvis hun havde kontaktet os direkte for at ændre sin billet, var det aldrig sket.

Se også: Flyselskab i kæmpe brøler: Passager fløj 4000 kilometer i den forkerte retning

Se også: Mor idømt fængselsstraf: Rejste på ferie uden sine børn

Ifølge udlejeren, Ines Prelas, som både bookede og sidenhen ændrede Carrols billet, havde hun ikke Traveler Help Desks nummer parat, og mente derfor, det ville være hurtigere blot at kontakte United Airlines direkte.

Ifølge Ines påpegede hun flere gange over for flyselskabeet, at hun havde booket billetten hos Traveler Help Desk, men den United Airlines-ansatte fortalte hende, at det ikke betød noget. Ines Prelas er sidenhen blevet kontaktet af United Airlines, som ville have Carrols adresse, så de kunne sende blomster til hende.

- Hvad kan blomster gøre? De tog hendes mulighed for at se sin mor i live fra hende, lyder det fra Ines Prelas.

31 kommentarer
Vis kommentarer