'Badehotellet' er LANGT under lavmålet: 'Tag jer dog sammen!'

Problemerne trænger sig på i den populære tv-serie, og her snakker vi ikke kun om udførelsen

Hør hvorfor Ekstra Bladets anmelder Henrik Queitsch mener, at Badehotellet er spild af tid. Anmelderen svarer på læsernes kritik. Producer: Martin Lorentsen

'Badehotellet', sæson 6, afsnit 3. Manus: Stig Thorsboe og Hanna Lundblad. Konceptuerende instr.: Fabian Wullenweber. TV2, 11. februar.

Nana (Laura Kjær) er et af de nue ansigter i sæson 6 af 'Badehotellet'. Hun gør dog heller ikke nogen forskel. Foto: Mike Kollöffel/TV Anmeldelser - 4. feb. 2019 - kl. 20:50 'Badehotellet': Tv's svar på sondemad

Nu bliver det alvor i 'Badehotellet'. Det bliver det desværre ikke bedre af. Det regner. Oven i købet to gange. Jøden Robert (Thomas Levin) er flygtet fra Neuengamme, og søger tilflugt på ferieresortet. Selvfølgelig samtidig med, at hotellet har besøg af en nazist, der er inviteret af grosserer Madsen (Lars Ranthe), som rigtig gerne vil være en del af det tyske byggeboom.

Hr. Molin (Søren Sætter-Lassen) bager nye rævekager, og både Leslie (Lue Støvelbæk) og Amanda (Amalie Dollerup) må sande, at kærligheden ikke altid er så ligetil. Og Weyse (Jens Jacob Tychsen) døjer stadig med sin præstationsangst, hvilket vist mest er en undskyldning for at indføre psykologen Bach-Olsen, spillet af Peter Mygind, der vist tror, at han stadig er med i 'Min søsters børn'.

'Badehotellet' slår rekord. Foto: Mike Kollöffel Film, tv & radio - 29. jan. 2019 - kl. 12:35 'Badehotellet' slår rekord: Så populært er det

Konfliktstof er der med andre ord nok af, og dermed muligheden for at gøre 'Badehotellet' interessant for andre end dem, der blot ønsker at opnå en komalignende tilstand foran tv'et. Det hele bliver dog stadig realiseret på så skabagtig en facon, at det selv med mønstringen af den absolut største reserve af velvilje, er fuldstændig umuligt at engagere sig i.

Der er egentlig utroligt, at man kan få mange skuespillere - hvoraf flere af dem ved andre lejligheder har vist, at de ikke er helt blottet for talent - til kollektivt at præstere så meget under lavmålet. Nu har jeg set samtlige afsnit af samtlige sæsoner, og det er stadig ikke lykkes mig at overhøre en replik, der falder blot nogenlunde naturligt.

Edith (Ulla Vejby) er stadig lige så irriterende som hun plejer i 'Badehotellet'. Det gælder for så vidt serien som helhed. Foto: TV2 Anmeldelser - 28. jan. 2019 - kl. 20:55 Dommen over 'Badehotellet': Sov-godt-tv!

Jeg er klar over, at der et stykke hen ad vejen er tale om et bevidst formvalg, og at den altmodische tone er tilstræbt. Det gør kun miseren endnu værre i min optik. Man kan ikke yde mere end sit bedste, siger man. Men når man åbenlyst går efter at gøre det så stift og krampagtigt som muligt, så er vi da nogen, der er nødt til at sige det: 'Tag jer dog sammen!'.