Tivoli i total hummer-panik

Tirsdag bragte Ekstra Bladet en artikel om Robbie Williams danske ven der blev syg, efter at have spist sammen med stjernen på Hotel Nimb. Nu har Tivoli udsendt en pressemeddelelse, hvori man sår tvivl af det billede som Ekstra Bladet har tegnet. Her er båndudskriften fra interviewet med kilden

'Fucking Hummer' skrev Robbie selv efter besøget i baren på Nimb, hvor han fik serveret det skaldyr - han selv mener er skyld i hans maveonde. (Foto: Robbie Williams.com).
'Fucking Hummer' skrev Robbie selv efter besøget i baren på Nimb, hvor han fik serveret det skaldyr - han selv mener er skyld i hans maveonde. (Foto: Robbie Williams.com).

LÆS OGSÅ: Tivoli-tjener til gæster - Robbie Williams er narkoman

Hør et klip fra kildens samtale med Ekstra Bladet. Klik på ovenstående billede. Vi har sløret kildens stemme, så han ikke kan genkendes.

Tivoli har nærmest været i højeste alarmberedskab siden Robbie Williams besøg i Danmark og Hotel Nimb, der endte med en maveforgiftning, en aflyst koncert og 45.000 grædefærdige Take That fans.

Lige siden har forlystelseshavens informationsmedarbejdere arbejdet på højtryk for, at dæmpe omfanget af den dårlige omtale - oftest i form af 'ingen kommentarer' og aggressive udfald mod de journalister og kilder, der har indikeret, at der kunne være en sammenhæng mellem den hummer ret som Robbie fik serveret fredag aften fra Nimb Bar'nGrill og maveinfektionen.

Fredag eftermiddag udsendte Tivoli en pressemeddelelse, hvori man sår tvivl om tirsdagens store historie i Ekstra Bladet. Her fortalte en dansk direktør - der forlangte anonymitet - at han havde deltaget i sammenkomsten i baren på Nimb og havde spist den samme ret som stjernen. Kilden fortalte, at han var blevet syg og havde haft voldsomt mavebesvær dagen efter. Kilden dokumenterede - i form af et foto - at han havde deltaget i det lukkede selskab efter fredagens Take That koncert i Danmark.

Læs historien her: Dansk ven: Jeg blev syg sammen med Robbie

Til den historie skrev Tivoli fredag:

'Ekstra Bladet bragte tirsdag udsagn fra en anonym kilde under overskriften: ”Dansk ven: Jeg blev syg sammen med Robbie”. Her tegnes der et billede af, at en dansk direktør er blevet syg af den samme mad som Robbie Williams.

Tivoli kender kilden og har talt med ham. Han var den eneste dansker til stede og bekræfter selv, at han er den anonyme kilde i Ekstra Bladets historie, men han afviser det billede som Ekstra Bladet har tegnet:

”Ekstra Bladets fremstilling stemmer ikke overens med virkeligheden. Ja, jeg tilbragte nogle timer fredag aften med Robbie Williams, og ja, jeg havde ondt i maven, men de to ting havde efter min opfattelse intet med hinanden at gøre, hvilket jeg også har fortalt Ekstra Bladet”

Det er dermed Tivolis opfattelse, at Robbie Williams er den eneste, som mener, at han er blevet syg af Nimbs hummer-ret.'

Ekstra Bladet har derfor valgt at offentliggøre båndudskriften af mandagens interview med den danske direktør. Læs hvad han sagde til Ekstra Bladet - KLIK HER.

Lyt til et uddrag af interviewet med kilden (kildens stemme er sløret, så han ikke kan genkendes/red) - klik på billedet øverst i denne artikel.

TIVOLI : Øhmmmmmm...

Da Ekstra Bladet ringer til Stine Lolk, der er underdirektør i Tivolis kommunikationsafdeling, og udfritter hende om grunden til at vores kilde pludselig ændrer forklaring, fastholder hun, at citaterne i pressemeddelelsen stammer direkte fra kildens egen mund.

- Det sprog, min kilde bruger i pressemeddelelsen fra jer, er meget officielt sprog. På mig virker det, som om det er noget, I har skrevet, og som I så har presset ham til at gå med til?

- Det vil jeg slet ikke kommentere. Han har... Hvorfor er det vigtigt?

- Det er vigtigt, når I retter nogle anklager mod os i en pressemeddelelse?

- Det er jo ham, der siger det. Vi har spurgt ham, om han er kilden. Det har han bekræftet, og så har han selv sagt det, vi har citeret ham for, lyder den krystalklare melding fra Stine Lolk, der hårdnakket afviser, at Tivoli har presset Ekstra Bladets kilde, der har erhvervsmæssige interesser i forlystelseshaven.

Meldingen er dog en helt anden, da Ekstra Bladet kort efter taler med den danske erhvervsejer.

- Jeg har ikke sagt, at Ekstra Bladets fremstilling ikke stemmer overens med virkeligheden. Det har jeg aldrig sagt. Jeg har kun sagt, at det ikke er bevist, at jeg er blevet syg af hummer på Nimb.

- Det har vi jo heller aldrig skrevet. Det vil sige, at det, Tivoli citerer dig for, ikke er korrekt? Har du selv sagt noget til dem?

- De har ringet til mig.

- Og har de så læst det her op for dig?

- Ja.

- Og du har ikke set den del med Ekstra Bladet i den pressemeddelelse, de har sendt ud?

- Nej det har jeg ikke.

Ekstra Bladet ringer naturligvis tilbage til Stine Lolk for at få en forklaring.

- Jeg har lige talt med kilden, og han kan ikke stå inde for det, I citerer ham for i pressemeddelelsen. Han fortæller desuden, at I har ringet og dikteret en tekst for ham over telefonen?

- Mmmm... Og som vi har ahhh... Hvad vil du have, at jeg skal sige til det?

- Lige før sagde du til mig, at det var noget, han selv havde sagt?

- Jeg siger... dddt...øøhm... jeg har... aa... betyder det noget, om han har sagt det ordret?

- Han siger, at han ikke har godkendt det, I citerer ham for, og det betyder desuden også noget, hvis du lige har løjet over for mig.

- Jeg har ikke løjet for dig.

- Du sagde for ti minutter siden, at citaterne var hans egne, og noget han selv havde sagt. Nu erkender du, at I har ringet og dikteret en tekst.

- Det er da ikke vigtigt. Prøv og hør. Vi har haft en samtale med ham i dag og er blevet enige om, at det her citat vil han gerne citeres for i vores meddelelse.