De nye Erik og Anni

Alexander Kølpin og Sarah Zobel laver dokusoap som brystbomben og erhvervsmanden

Alexander Kølpin og Sarah Zobel ved deres smukke badehotel. (Foto: Jan Unger)
Alexander Kølpin og Sarah Zobel ved deres smukke badehotel. (Foto: Jan Unger)
Forgængerne blev viklet ind i en af de største kendissager. Alligevel er Sarah Zobel og Alexander Kølpin ikke bange for at gå i Erik og Annis fodspor.

Fra næste månede bliver de en del af landets bevidsthed, når Kanal 4 i 12 afsnit viser deres strabadser i forbindelse med overtagelsen af to hoteller frem på skærmen og dermed lukker danskerne ind i deres liv.

Præcis som Erik og Anni gjorde med deres ’Erik & Anni goes to Hollywood’. På samme tv-station og med samme produktionsselskab i baggrunden.

Handler om business
– Sammenligningen er nærliggende, men vi har nu et andet formål, fordi vores udsendelse handler om vores forretning, siger Sarah Zobel til Ekstra Bladet.

– Jo, men det sagde man jo også om programmet med Erik og Anni?

– Det gik hen over hovedet på mig, at det drejede sig om erhverv, siger Sarah Zobel om udsendelsen, der sendte brystbomben og finansmanden op på den danske stjernehimmel.

Alexander en klovn
I programmet ’Halløj på Badehotellet’, der får premiere onsdag i næste uge, er det samtidig nærliggende at drage paralleller til den engelske ’Halløj på Badehotellet’, hvor Basil er det komiske indslag. En rolle, som Alexander Kølpin får i den danske serie.

– Ja, jeg portrætteres lidt som klovnen, der løber rundt. Jeg er Basil, mens Sarah er Sybill. Det er jo i virkeligheden Sybill, der har al magten, siger Kølpin og skæver til sin kone.

I praksis er det dog ham, der står for den daglige drift af Tisvildeleje Strandhotel og Helenekilde i Nordsjælland, mens Sarah stadig passer sit arbejde som erhvervspsykolog.

Slipper for annoncer
For Sarah Zobel og Alexander Kølpin er deltagelsen i et program, der sendte Erik og Anni til tops på spisesedlerne, ensbetydende med uvurderlig reklame og årsagen til, at de medvirker med deres dagligdags problemer på hotellerne.

– Vi har ikke mange penge at annoncere for, og det her er en god måde at få det, siger parret, der til gengæld må leve med risikoen for at blive landets nye udgave af Erik og Anni.

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere