Østergaard flopper i reklamefilm

Det går ikke så godt med at lære Ulrik og Nicole fra Alm. Brand at begå sig foran et kamera

- Jeg synes, de er skægge og afdæmpede og har en sjov form, siger Søren Østergaard om tv-reklamerne for  Alm. Brand, som han  medvirker i. (Foto: Johnny Frederiksen)
- Jeg synes, de er skægge og afdæmpede og har en sjov form, siger Søren Østergaard om tv-reklamerne for Alm. Brand, som han medvirker i. (Foto: Johnny Frederiksen)
Når Søren Østergaard i reklamen for Alm. Brand spørger medarbejderen Ulrik, hvordan han selv synes, det går med at aflevere replikker naturligt og troværdigt, lyder svaret: ’Det er sgu ikke godt!’

Og næ, det har Ulrik ganske ret i, for reklamen flopper stort hos danskerne.

Det viser en ny måling fra analysebureauet Zapera, som er med til at kåre Danmarks bedste tv-reklame.

Hver måned vurderer Zapera.com tre aktuelle tv-reklamer.

I denne måned har bureauet analyseret reklamefilm fra Alm. Brand, Dong og Elsparefonden, og resultatet falder ikke positivt ud for Alm. Brands tv-spot.

I spottet forsøger Søren Østergaard ihærdigt at komme med fif til, hvordan Nicole og Ulrik fra Alm. Brand begår sig naturligt foran kameraet.

Alt er improviseret
Faktisk finder hele 40 procent af danskerne spottet irriterende, fremgår det af en Zaperas analyse.

– Nå, det kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved, siger Søren Østergaard.

– Jeg troede, at de var ret populære. Ja, faktisk kommer det helt bag på mig.

– Hvor meget er du selv inde over sådan en reklamefilm?

– Det er et reklamebureau (Halbye Kaag JWT, red.), som er kommet med hele ideen. Men det hele er improviseret. Jeg arbejder bare med medarbejderne, som jeg ville gøre med en skuespiller.

– Der er tale om virkelige medarbejdere i Alm. Brand. De vidste ikke, at de skulle møde mig, da de kom ind ad døren, og de vidste heller ikke, at ’prøven’ skulle bruges til reklamefilmen.

– De kommer ind og tror, at de skal til en audition, og så er jeg der, siger Søren Østergaard, der har lavet en række forskellige reklamefilm for Alm. Brand.

100 til casting
Over 100 medarbejdere fra Alm. Brand blev castet til reklamekampagnen, og 21 kom videre til filmoptagelser.

– Jeg synes, det er en rigtig sjov ide, og jeg har selv moret mig under optagelserne.

– Hver ansat fik en halv time med mig. Det har været rigtig sjovt at lave, og jeg synes selv, at reklamefilmene virker meget charmerende, så det kommer bag på mig, at så mange åbenbart synes, de er irriterende, siger Søren Østergaard.
1 af 3 Når Zirkus Nemo Galla Show 2008 tager på turné, bliver det bl.a. med den populære figur Bager-Jørgen på programmet. (Foto: Ekstra Bladet)
2 af 3 Cirkusdirektør m.m. Søren Østergaard indrømmer gerne, at han laver reklamer for at få råd til at lave Zirkus Nemo. (Foto: Ekstra Bladet)
3 af 3 - Jeg synes, de er skægge og afdæmpede og har en sjov form, siger Søren Østergaard om tv-reklamerne for Alm. Brand, som han medvirker i. (Foto: Johnny Frederiksen)

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere