Hævnens time for dansetrolden

Allan Simonsen flotter sig ved dommerbordet med fire 10-taller i reklamekampagne

Allan Simonsen er noget med gavmild med karaktererne end Nikolaj Hübbe, Anne Laxholm, Jens Werner og Brit Bendixen var, når de skulle bedømme ham på dansegulvet. (PR foto)
Allan Simonsen er noget med gavmild med karaktererne end Nikolaj Hübbe, Anne Laxholm, Jens Werner og Brit Bendixen var, når de skulle bedømme ham på dansegulvet. (PR foto)

Uge efter uge irriterede han dommerne med sine - erkendte - manglende evner på dansegulvet, men nu er hævnens time kommet for folkehelten Allan Simonsen imod det selvfede dommer-panel, der slet ikke havde styr på, hvad der foregik i folkehavet.

Med et smørret smil om munden er det nu den stivbenede danse-trold og rappe fodbold-ikon, der sætter sig ved dommerbordet i et reklamefremstød for sodavandsmaskinen SodaStream, og han fedter ikke med karaktererne, som Nikolaj Hübbe, Anne Laxholm, Jens Werner og Brit Bendixen gjorde, når Allan Simonsen og Sofie Kruuse var på dansegulvet.

 

Det skal være sjovt
Allan fyrer tværtimod fire gange karakteren 10 afsted. Dog ikke mod dommer-panelets præstation, men i stedet for SodaStream-maskinens evner indenfor 'pris, miljø, friskhed og nemhed', som det hedder i reklamekampagnen.

Se også: Trods Allan-affæren: Vi gør det gerne igen



Ekstra Bladets læsere vil gerne se Bubber i næste års 'Vild med dans'. (Polfoto) Kendte Her er næste års Allan Simonsen

Allan er den sande vinder

- Da firmaet henvendte sig og fortalte, hvad de ville med reklamen, tænkte jeg, at det kunne være meget sjovt at være medi den. Det er rart, at det endelig er blevet min tur til at dele karakterer ud, siger Allan Simonsen til Ekstra Bladet.

Han har tidligere fortalt, at han ikke ville udelukke at sige ja til at medvirke i reklamekampagner, hvis det var noget, han kunne gå ind for - og sådan har han haft det med SodaStream-reklamen.

 

Sponseret i 70'erne
- Men der har været meget andet, jeg har skubbet til side. Det skal være sjovt, før jeg vil være med, og der er pt. ikke noget andet på vej, tilføjer han.

Det er ikke første gang, Allan Simonsen arbejder for SodaStream. Tilbage i 70'erne, mens han var professionel i Vesttyskland - som det hed dengang - havde han en sponsor-aftale med firmaet, der varede til 1977, hvor speedwaystjernen Ole Olsen blev det foretrukne navn til at markedsføre produktet.

- Allan er en ægte sportslegende, der appellerer bredt til danskerne. Derfor mener vi, at det er oplagt at arbejde med ham igen, siger marketingchef Michele Fitzwilliams.