Dansk Youtube-stjerne scorer nyt job

En af Danmarks største Youtube-stjerner vil gøre en forskel i hele verden. Den mulighed får han nu med sit hele nye job som Unicef-ambassadør. Se med her, hvor vi interviewer Rasmus Brohave

Rasmus Brohave skal være ambassadør for UNICEF. Foto: Jonas Olufsen
Rasmus Brohave skal være ambassadør for UNICEF. Foto: Jonas Olufsen

Han er kun 19 år gammel, men Rasmus Brohave er en af Danmarks største Youtube-stjerner og har over to millioner visninger om måneden på sin kanal.

Du kender ham måske ikke ved første øjekast. Men Rasmus Brohave er blevet en såkaldt 'influencer', der når ud til en stor og ung målgruppe i Danmark. Det skal han snart udnytte for at gøre en stor forskel i samfundet.

Ekstra Bladet kan nemlig i dag afsløre, at den populære youtuber skal være ambassadør for organisationen Unicef. 

-  Jeg vil gerne bruge mine følgere til at gøre noget godt for andre. Hvis jeg kan aktivere dem på en måde, der gør en forskel, så har jeg nået mit mål, siger Rasmus Brohave.

Se også: Guldtuben har fundet sin vært: - Alt kan gå galt

Det skal han lave
Den danske youtuber skal hjælpe med at sætte fokus på børns rettigheder og trivsel både herhjemme og i resten af verden.

Rasmus Brohave har allerede mødt nogle af de børn, da han i 2016 rejste med Unicef og Mascha Vang til Tanzania i Afrika, og det har kun givet ham blod på tanden efter mere.

Hans første store opgave som ambassadør bliver en værtsrolle for en stor live-indsamling på Youtube til august.

- Rasmus har en unik evne til at nå en meget stor og vigtig målgruppe. Vi er rigtig glade for, at han vil være ambassadør, hjælpe med at få Unicefs budskaber ud over rampen og engagere sine følgere i det, vi arbejder for, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør i Unicef Danmark.

Ekstra Bladet har fået mulighed for at interviewe Rasmus Brohave om sit nye job og livet som Youtube-stjerne. Se med i indslaget foroven

Skærm

Mest læste i flash!