Komiker forundret over DSB: Havde gyldig billet til 'spøgelses-tog'

Selvom du både har gyldig billet og pladsbillet, kan du tilsyneladende ikke være sikker på, at din afgang findes

Julen er over os, og det giver ekstra travlhed landet over, hvor mange benytter sig af DSB til at komme frem og tilbage.

Blandt dem er komikeren Geo, der lørdag havde købt og betalt for en billet og pladsbillet fra Aalborg til Aarhus via DSB's egen app. Afgangen var klokken 14.03, men da han dukkede op på perronen, kunne han konstatere, at hans tog simpelthen ikke eksisterede. Det gjorde en afgang klokken 13.49, men som Geo skriver I et opslag på Twitter.

- Har desværre ingen tidsmaskine. Ingen kan svare på, hvordan jeg kunne købe en billet til ingenting. Kan I?

I opslaget er DSB tagget, og i svar til komikeren lyder det, at han har købt sin billet, da man stadig troede 'at arbejdet på strækningen ville blive færdigt efter planen'. Ydermere lyder det, at ændringerne blev meldt ud i køreplanen.

Den forklaring kan dog lyde en anelse hul, for stående på den kolde perron kunne Geo konstatere, at der på både billet og pladsbillet stod 'gyldig' med røde bogstaver.

Se også: Geos store frygt: Håber nedfrosset sæd virker

Blev ikke klogere
Ekstra Bladet har været i sms-kontakt med Geo, der ikke ønsker at stille op til et decideret interview. Han skriver dog.

'Jeg undrede mig bare over, at man ik' får besked på den ene eller anden måde over ændringen. Jeg fløj med SAS i går, som også var forsinket, og der fik jeg hele tiden sms'er om, at der var ændringer, og det stod på skærmene i lufthavnen. På Aalborg Station kunne jeg kun se, at mit tog ikke eksisterede'.

Geo fortæller, at han spurgte en konduktør, der bad ham henvende sig i 7Eleven, der står for billetsalget på stationen. Her blev han dog ikke meget klogere. Han er nu omsider på vej mod Aarhus i et nyt tog.

'Jeg er nu på vej på job i Århus, og de har nu som en service fra min side fået at vide, at jeg desværre kommer for sent. Syntes jeg, de havde krav på, når nu de har betalt for mig,' skriver han.

Se også: Dansk komiker gjort seks år yngre

DSB beklager
En af komikerens mange følgere på Twitter skriver, at hun stod i samme situation i sidste weekend.

Ekstra Bladet har været i kontakt med DSB's pressevagt, der har undersøgt sagen. Herfra lyder det, at man beklager Geos oplevelse, men at det rent teknisk ikke har været muligt at kontakte de, der har været ramt af ændringerne.

Hos flyselskaber får man, som Geo nævner, en push-besked ved ændringer. Det er ikke muligt i den nuværende DSB-app, lyder svaret. Om det er teknisk muligt at ændre billettens gyldighedsstempel, kan DSB's pressevagt ikke oplyse. Dog lyder det, at der er en ny app på trapperne.

Pressevagten opfordrer samtidig Geo og andre, der måtte være berørt til at henvende sig til kundeservice, så man kan blive kompenseret.