Pelle Hvenegaard raser over Airbnb: Se hvor klamt her er

Pelle Hvenegaard er taget med familien på ferie i Tel Aviv i Israel. Men ferien startede på en udfordrende og mindre køn måde

Foto: PRIVATFOTO/collage
Foto: PRIVATFOTO/collage

Tv-værten Pelle Hvenegaard er taget på ferie med sin kone og datter i Israel. Men hvad der skulle have været en eksotisk rejse med fokus på barsel og afslappelse blev i stedet en decideret ulækker overraskelse.

Se også: Pelle Hvenegaard var rasende: Nu er der svar fra Airbnb

Familien havde booket en lejlighed igennem udlejningbureauet Airbnb. Billederne af lejligheden på hjemmesiden så rigtig fine ud, men da de ankom til boligen, fik de en grim oplevelse.

Der var gammel mad med mug på i ovnen, skimmelsvamp på væggene og beskidte gulve og skabe.

Du kan se flere billeder herunder:

Et opslag delt af Pelle Hvenegaard (@pellehvenegaard) den

En formue for nyt hotel
Pelle Hvenegaard tog straks fat i udlejningsbureauet, der ikke var behjælpelige i samme øjeblik. Efter flere timers venten måtte de booke sig ind på et hotel.

- Vi fandt et møgfedt hotel, og har egentlig haft to gode luksus dage her. Det kostede kassen, men vi går ikke på kompromis, når vi har den lille med, skriver Pelle Hvenegaard til Ekstra Bladet i en sms.

Pelle Hvenegaard understreger, at det ikke er sidste gang, at familien benytter sig af Airbnb. De jagter lige nu en ny lejlighed, som de kan flytte ind i og vil ikke lade sig slå ud af en enkelt dårlig oplevelse.

- Det er første og forhåbentligt sidste gang, at vi oplever noget dårligt igennem dem, skriver han i sms'en til Ekstra Bladet.

Familien har nu klaget til Airbnb og forventer, at de på rimeligvis betaler regningen for lejligheden.

Se også: Lykkelig tv-vært rydder kalenderen: 'Jeg går på barsel'

Sådan er du forsikret
Ifølge Airbnb's gæsterefusionspolitik kan man kræve en refundering og få sine penge tilbage for sit ophold. Det kræver dog, at der har været kvalificerede rejseproblemer.

Der står i deres politik, at man kan søge om refusion, hvis værten ikke formår at give tilstrækkelig adgang til boligen. Hvis beskrivelsen af boligen på hjemmesiden ikke lever op til den faktiske bolig eller hvis boligen er uren og usikker.

Airbnb vil enten refundere dig eller gøre en rimelig indsats for at finde og booke en anden lignende bolig til dig for de ubrugte nætter, der er tilbage i reservationen. Refunderingens beløb afhænger af, hvilket rejseproblem du har oplevet.

Du skal dog kontakte Airbnb senest 24 timer efter ankomst.

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere