Pelle Hvenegaard var rasende: Nu er der svar fra Airbnb

Tv-værten har nu hørt tilbage fra Airbnb angående sin snavsede lejlighed

Til højre er synet, der mødte familien, da de åbnede ovnen. Foto: Privatfoto
Til højre er synet, der mødte familien, da de åbnede ovnen. Foto: Privatfoto

Tv-værten Pelle Hvenegaard var alt andet end glad, da han ankom til sin Airbnb-lejlighed i Tel Aviv, Israel, sammen med familien.

I ovnen stod der mad med mug. På væggene var der skimmelsvamp, og gulve og skabe var beskidte.

Det fik tv-værten til at dokumentere den klamme lejlighed på Instagram, hvor man med selvsyn kunne konstatere, at det nok er de færreste, der vil ønske at bo netop der.

Se også: Pelle Hvenegaard raser over Airbnb: Se hvor klamt her er

Familien klagede til Airbnb og efter flere timers venten, måtte Pelle, hustru og deres lille barn i stedet indkvartere sig på et hotel.

- Vi fandt et møgfedt hotel og har egentlig haft to gode luksus dage her. Det kostede kassen, men vi går ikke på kompromis, når vi har den lille med, skrev Pelle Hvenegaard til Ekstra Bladet i en sms.

Og her til aften tikkede der endnu en sms ind. Denne gang med godt nyt.

- Airbnb har undskyldt og betaler vores hotel! Det er god stil, og den nye lejlighed er fantastisk – solrige og glade hilsner fra Tel Aviv, skriver Pelle Hvenegaard, der altså har fået smilet tilbage på læben.

Tidligere på dagen understregede han over for Ekstra Bladet, at den ærgerlige oplevelse ikke kommer til at ændre hans syn på Airbnb.

- Det er første og forhåbentligt sidste gang, at vi oplever noget dårligt igennem dem, skrev han til Ekstra Bladet.

Sådan er du forsikret
Ifølge Airbnb's gæsterefusionspolitik kan man kræve en refundering og få sine penge tilbage for sit ophold. Det kræver dog, at der har været kvalificerede rejseproblemer.

Se også: Linse skal mødes med ministeren: Vil redde dødsdømt hund

Der står i deres politik, at man kan søge om refusion, hvis værten ikke formår at give tilstrækkelig adgang til boligen. Hvis beskrivelsen af boligen på hjemmesiden ikke lever op til den faktiske bolig eller hvis boligen er uren og usikker.

Airbnb vil enten refundere dig eller gøre en rimelig indsats for at finde og booke en anden lignende bolig til dig for de ubrugte nætter, der er tilbage i reservationen. Refunderingens beløb afhænger af, hvilket rejseproblem du har oplevet.

Du skal dog kontakte Airbnb senest 24 timer efter ankomst.

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere