Raser over Norwegian: Forladt i timevis

Komikeren Geo er langtfra tilfreds med den service, flyselskabet Norwegian ydede under hans rejse til New York

Geo har ikke haft den bedste oplevelse med Norwegian. Foto: Mogens Flindt
Geo har ikke haft den bedste oplevelse med Norwegian. Foto: Mogens Flindt

Da Geo onsdag satte sig ind i et af Norwegians fly for at blive transporteret til JFK-lufthavnen i New York, gik alt langtfra efter planen.

På grund af dårligt vejr blev flyet omdirigeret til Boston, og her startede feriemareridtet for alvor.

I Boston blev passagererne ifølge 43-årige Geo nemlig efterladt i flere timer, uden at Norwegian fandt en løsning på, hvordan de kom videre til deres endedestination, New York.

Det til stor frustration for Geo, der rejste sammen med sin kone og søn på fire måneder.

Oplevelsen har fået ham til tasterne på de sociale medier.

Se også: Efter Se og Hør-skandalen: Nu bliver han chefredaktør igen

'Først vil jeg gerne rose Norwegian for deres fine nye fly og søde stewards og stewardesser. MEN!!! For snart 12 timer siden skulle vi være landet i JFK men pga. dårligt vejr, blev flyet omdirigeret til Boston. Det er jo hvad der sker - MEN SÅ BLEV ALLE PASSAGERER sgu efterladt der!!! Dog...dog dog først sagde de 'Vi kører jer alle i busser til New York, no problem,' skriver han på sin Instagram-profil om oplevelsen og fortsætter:

'Da vi havde ventet i 8 timer uden nogle busser ankom, indrømmede de, at Norwegians kreditkort var blevet afvist så buschaufførerne ville ikke køre nogen til NY - og så gik dem der repræsenterede Norwegian hjem...altså forlod os. Vi kiggede alle måbende på hinanden på den dér 'øøøh er vi i et uland?' Selv Norwegians flightcrew stod også og vidste ikke, hvordan de kom videre,' skriver han videre.

Du kan se hele Geos opslag herunder.

Efter Norwegians personale forlod stedet, var Geo nødt til at tage sagen i egen hånd. Han bestilte derfor en Uber, der kunne køre ham og den lille søn videre til New York.

'Frygter at det regner i Danmark, når vi skal hjem og at vi så lander i Skagen i stedet for Kastrup og skal resten af vejen med en fiskekutter,' skriver han.

På Twitter har komikeren også skrevet om episoden. Her forklarer han, at hans lille søn trods den lange ventetid tog det hele meget pænt.

En farce
Til Ekstra Bladet fortæller komikeren, at han var tilfreds med selve flyveturen, men at alt andet var håbløst.

- Min kone, søn og jeg var meget tilfredse med turen fra København til, ja Boston, for de er super søde personalet, og flyene er lækre. Men resten var en farce. Vi blev omdirigeret til Boston på grund af dårligt vejr. Vi sad så på landingsbanen i halvanden time da piloten pludselig siger: 'Vi bliver nødt til at parkere flyet', da han og hans crew ikke måtte flyve mere, siger han og fortsætter: 

- Vi skulle så hente vores kufferter og henvende os til Norwegian-personalet. Men der var bare ikke noget. Og nu er der gået tre timer, siden vi skulle være landet i JFK, så folk er godt møre. Vi får så at vide, at de har bestilt fem busser, som skal køre os til New York. Ikke noget nogen er begejstrede for, da det er en fire timers køretur, og på dette tidspunkt har vi jo været undervejs i 11-12 timer. Da vi så HELE flyet -også stewards og stewardesser - har ventet i fem timer og spurgt og spurgt og spurgt til busserne, får vi at vide, at de ikke vil tage Norwegians kort, og at vi må finde til New York på egen hånd.

Selvom oplevelsen langt fra har været optimal, har komikeren dog stadig overskud til at smile af det.

- Klokken er på dette tidspunkt 04.30 lokal tid, og ingen toge kører, ingen biler kan lejes, alle hoteller er booket. Så vi valgte at booke en Uber, ligesom mange andre gjorde og kørte til NY. Det kostede cirka 2500 danske kroner. Det eneste gode var, at Michael Olesen fra 'Vild med dans' også var med. Vi brugte de otte timer på at øve Dirty Dancing springet, hvor Patrick Swayze griber hende over hovedet. Så nu er vi klar til at stille op sammen i 'Vild med dans' 2020, siger han med et grin.

Gjorde hvad de kunne
Ekstra Bladet har været i kontakt med Norwegian, der anerkender, at de har haft problemer med den pågældende flyvning.

'På grund af ekstremt vejr i New York og omkring JFK blev Norwegians fly DY7011 fra København omdirigeret til Boston, som mange andre flyafgange blev i aftes. I sådan en ekstraordinær situation i Boston, med så mange flere flyafgange end normalt, som vi skulle håndtere, var det ikke muligt at flyve dem til New York inden for en realistisk tidsramme, fordi vejret ikke blev bedre,' skriver Anders Lindström, der er talsmand for Norwegian, i en mail til Ekstra Bladet.

Ifølge talsmanden var det ikke muligt for Norwegian at få passagererne videre til New York så hurtigt, som de ønskede.

'Fordi der var flere tusinde ekstra passagerer i Boston, var der ikke nok hotelværelser at booke til vores kunder. Vores team i Boston lykkedes dog til sidst med at skaffe bustransport fra lufthavnen til New York, men det krævede selvfølgelig lidt tid og koordinering, specielt fordi det var så sent på aftenen,' skriver han og fortsætter:

Se også: Tv-kok gift - for tredje gang

'Vi forstår godt, at vores kunder har været frustrerede, men i sådanne ekstraordinære situationer arbejder vi ekstra hårdt for at få vores kunder til slutdestinationen så hurtigt som muligt, men det tager altid lidt tid at få det på plads, specielt når det handler om hundredvis af passagerer på en og samme gang'.

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere