Se og Hør er frifundet i sag om krænkelse af Rigmor Zobel

Rigmor Zobel havde krævet en godtgørelse på 70.000 kroner, fordi hun mente, at Se og Hør havde krænket hende

Rigmor Zobel har tabt i retten til Se og Hør. Foto: Mogens Flindt
Rigmor Zobel har tabt i retten til Se og Hør. Foto: Mogens Flindt

Se og Hør går fri for at betale godtgørelse til Rigmor Zobel. Retten på Frederiksberg har fredag frifundet ugebladets chefredaktør, Niels Pinborg.

Rigmor Zobel havde sagsøgt Pinborg, fordi hun mente, at ugebladet i en række artikler havde krænket hende og hendes to børn.

Hun havde derfor krævet en godtgørelse på 70.000 kroner.

Se også: Zobel i krig med sladderboss: - Hun kunne jo bare have ringet

Artiklerne blev bragt i oktober 2014 i forbindelse med en mindre færdselssag, hvor Rigmor Zobel blev frikendt. Sagen handlede om, hvorvidt Rigmor Zobel havde kørt i bil med datteren, uden at pigen havde sele på.

Det er ikke første gang, at en kendt person har sagsøgt bladet.

For tre år siden fik Anders Lund Madsen eksempelvis tilkendt en godtgørelse på 100.000 kroner. Og i 2010 blev Andrea Rudolph tilkendt 75.000 kroner, fordi bladet havde bragt billeder af tv-værten topløs på en offentlig strand.

Se også: Zobel går efter guldet: kræver stor erstatning af sladderblad

Mest læste i flash!
Hent flere