Superstjerne revser tøjgigant: Vi er færdige

Flere superstjerner går nu i rette med den svenske tøjkæde H&M efter et billede af en mørk dreng i hættetrøje har skabt røre

Er det en smart idé at iføre en mørk dreng en hættetrøje med skriften ’Den mest cool abe i junglen’?

Det mener den canadiske hitsmed The Weeknd bestemt ikke, og han har derfor valgt at tage stor afstand fra tøjreklamen, som er bragt af H&M.

- Jeg vågnede op her i morges i chok og flov over dette billede. Jeg er dybt stødt og kommer ikke til at arbejde med H&M mere, skriver The Weeknd, hvis borgerlige navn er Abel Tesfaye, på Twitter.

Han har tidligere flere gange samarbejdet med virksomheden, men det er altså slut nu.

Se også: H&M beskyldes for racisme: Jeg er den mest cool abe i junglen

Også flere sportsstjerner, som Manchester Uniteds angriber Romelu Lukaku og basketballstjernen LeBron James har taget kraftigt afstand fra reklamen.

Hos Hennes & Mauritz har man da også erkendt, at man har begået en brøler.

- Billedet er blevet fjernet fra alle H&M's platforme, og vi undskylder over for alle, der må have følt sig stødt, lyder det fra H&M i en udtalelse.

Se også: Racisterne er måske dem, der forbinder en abetrøje med en mørk dreng?