TVA-legende: Får undskyldning og annulleret p-bøde

- Men det handler slet ikke om mig. Det er princippet i det, siger Peter Olesen

Peter Olesen kalder et 'helt utroligt', at man skal gå til Ekstra Bladet for at blive hørt og taget alvorligt hos Center for Parkering. Foto: All Over Press /Grafik: Mikkel Lund
Peter Olesen kalder et 'helt utroligt', at man skal gå til Ekstra Bladet for at blive hørt og taget alvorligt hos Center for Parkering. Foto: All Over Press /Grafik: Mikkel Lund

- Det manglede da bare!

Sådan er Peter Olesens reaktion på, at Center for Parkering har imødekommet både hans klage og hans krav.

Den tidligere vært på TV-Avisen fik for flere måneder siden en p-bøde, som han fandt så urimelig, at han klagede over den. Hos Københavns Kommune blev han ikke lige frem mødt af venlighed. Peter Olesens medsendte dokumentation for urimeligheden i p-bøden forsvandt på forunderlig vis, og da han gjorde opmærksom på det, blev han mødt af det, han tidligere i Ekstra Bladet har kaldt 'en sviner'.

Se også: TVA-legende raser: Kræver undskyldning for p-bøde

Derfor krævede Olesen ikke kun bøden annulleret. Han ville have en undskyldning for den urimelige behandling. Det har han fået nu.

Tidligere på ugen dumpede et brev ind hos Peter Olesen, hvor Center for Parkering skriver, at han ikke skal betale bøden. Samtidig fik han den undskyldning, som han synes var på sin plads.

- At de både undskylder og beklager, synes jeg faktisk, er morsomt, for det var jo præcis det, jeg bad om, da Ekstra Bladet skrev om sagen i sidste uge, siger Peter Olesen.

Han er tilfreds med indholdet af brevet fra Center for Parking, men i virkeligheden er det slet ikke hans personlige sag, der er det vigtige, mener han.

Se også: Peters P-billet er stemplet 16.59: P-vagten udskrev P-bøde kl. 16.59

- For mig har det aldrig handlet om min bøde på 500 kroner. Det er hele sagen og den tone, som de taler til borgerne i, siger han og fortsætter.

- Det er princippet i det. Mange andre ville have givet op. Det tror jeg, at de spekulere i, og det kan simpelthen ikke være rigtigt, siger Peter Olesen.

Peter Olesen fik en p-bøde på nøjagtig samme tidspunkt, han trak en p-billet. Privatfoto
Peter Olesen fik en p-bøde på nøjagtig samme tidspunkt, han trak en p-billet. Privatfoto
 

For den tidligere frontfigur på TV-Avisen er det helt afgørende, om Center for Parkering har lært noget af den her sag. At de fremover taler ordentligt til dem, der henvender sig.

- De skal behandle folk pænt. For hvem er de egentlig til for? Er det borgerne eller er de deres egen pengemaskine, spørger Peter Olesen, der opfordrer andre til at holde fast i deres klage og ikke give op.

- Tænk på alle dem, der bare bøjer nakken og opgiver at klage og betaler. Folk må sætte hælen i og holde fast. Det gjorde jeg, siger han - stadig forundret over, at det var nødvendigt at gå til Ekstra Bladet, før hans sag blev taget op igen.

Peter Olesens klage blev i første omgang afvist med dette brev. Det fik ham til at ringe til Center for Parkering for at klage endnu en gang. Her fik han at vide, at der manglede dokumentation i sagen til trods for, at han havde indsendt både p-bøde og p-billet. Privatfoto
Peter Olesens klage blev i første omgang afvist med dette brev. Det fik ham til at ringe til Center for Parkering for at klage endnu en gang. Her fik han at vide, at der manglede dokumentation i sagen til trods for, at han havde indsendt både p-bøde og p-billet. Privatfoto

Hos Center for Parkering afviser centerchef Jes Øksnebjerg, at Peter Olesens sag har fået særbehandling, efter den har været en tur i spalterne.

- Vi ændrer ikke på en afgørelse, fordi den har været i pressen. Vi ændrer en afgørelse, hvis det viser sig at der er lavet en fejl i sagsbehandlingen. Det er derfor, man altid har mulighed for at klage over den første afgørelse. I tilfælde, hvor der klages, bliver sagen givet til en ny sagsbehandler, som ser hele sagen igennem igen. Denne her sag har således ikke været endelig afgjort. Der pågik stadig sagsbehandling, da Peter O. valgte at gå til pressen, skriver han i en mail.

Her svarer han også på, om det er normalt, at Center for Parkering ligefrem undskylder, når der er sket en fejl i sagsbehandlingen.

- Ja, vi beklager altid, hvis vi begår en fejl. Selvfølgelig gør vi det. Vi har ikke noget ønske om at genere folk personligt, når vi pålægger afgifter, og vi bestræber os altid på at have en ordentlig dialog med folk, skriver centerchef Jes Øksnebjerg

Mest læste i flash!
Hent flere