TVA-legende raser: Kræver undskyldning for p-bøde

Den tidligere vært på TV-Avisen, Peter Olesen, føler sig både uretfærdigt og urimeligt behandlet af Center for Parkering i Københavns Kommune

Peter Olesen vil ikke finde sig i den dårlige behandling. (Foto: All Over)
Peter Olesen vil ikke finde sig i den dårlige behandling. (Foto: All Over)

Det kræver både tålmodighed og stædighed at bide skeer med p-vagter og parkeringsselskaber. Det ved den tidligere vært på TV-Avisen, Peter Olesen.

I fire måneder har han kæmpet for at få ophævet en bøde, som han mener, at han uretmæssigt fik i efteråret i København.

Helt anonymt fortalte Peter Olesen under navnet Peter O. i går til Ekstra Bladet, hvordan han havde fået en p-bøde på nøjagtigt samme klokkeslæt, som han trak en p-billet. En artikel, som rigtig mange læsere har kommenteret.

Se også: Peters P-billet er stemplet 16.59: P-vagten udskrev P-bøde kl. 16.59

Efter grundige overvejelser har den tidligere TVA-frontmand nu valgt at stå frem. Han er nemlig godt og grundigt rasende over den måde, han er blevet behandlet på af Center for Parkering i København. Og han synes derfor, det er på sin plads, at han får en undskyldning.

- Jeg kvier mig noget ved at stille mig frem med denne her sag, for jeg skal ikke have særbehandling. Jeg gør det for sagens skyld. Det er simpelthen for galt, tordner han.

Peter Olesens kvittering og p-bøden er blevet udskrevet klokken 16.59.
Peter Olesens kvittering og p-bøden er blevet udskrevet klokken 16.59.

Det, Peter Olesen er så vred over, er ikke så meget selve bøden. Det er den behandling, han har fået i forbindelse med klagen over den.

- Da jeg klager over p-bøden, får jeg at vide, at jeg skal sende dokumentation ind. Det gør jeg så og får at vide, at der er en sagsbehandlingstid på 12 uger. Men efter 16 uger har jeg stadig intet hørt, fortæller han.

Forleden fik Peter Olesen så brev fra Center for Parkering med besked om, at hans klage ikke kunne imødekommes på grund af manglende dokumentation.

- Jeg ringede ind til dem og blev mødt af en sviner. Den meget spidse dame, der behandler sagen, ville slet ikke høre på mig. Jeg tilbød endda at sende dokumentationen til hende igen, men jeg kunne ikke få lov til at få hendes mailadresse, siger han og fortsætter.

- En ting er, at p-vagten og jeg gik forbi hinanden. Det kan ske, og det kan man, som jeg gjorde, klage over. Men det er helt urimeligt, at den dokumentation, man medsender, ikke når frem til sagsbehandleren. Og så bliver man ydermere svinet til i telefonen, når man henvender sig om det. Det er ikke i orden, og derfor vil jeg have en undskyldning, siger han.

Sådan så det svar ud, som Peter Olesen fik.
Sådan så det svar ud, som Peter Olesen fik.

Siden Ekstra Bladet skrev om Peter Olesens p-bøde, har sagen taget en ny drejning. Fra Center for Parkering forlyder det nu, 'at der synes at være tale om en sagsbehandlingsfejl'.

- Vi vil derfor tage direkte kontakt til Peter O. inden for den næste uge, så vi kan få kigget på sagen.

Til det har Peter Olesen følgende kommentar.

- Gud fader bevares! Er man virkelig nødt til gå i medierne for at blive taget alvorligt. Jeg har aldrig kontaktet Ekstra Bladet før, men det her er bare så langt ude, at jeg følte, at det var nødvendigt. Ikke for min skyld, men for sagens skyld, og fordi der helt sikkert er mange i samme situation. Jeg finder mig bare ikke i det!, siger han og understreger hele sagens pointe:

- Læren af det her skal ikke være, at lille Peter slap for at betale sin bøde. Nej, læren skal være, at det simpelthen er en vanvittig dårlig og lemfældig sagsbehandling, som kræver en undskyldning.

- Så du bliver ikke tilfreds, hvis Center for Parkering sløjfer din bøde?

- Nej! Sådan en urimelig behandling af borgere i kommunen kræver en undskyldning eller i den mindste en beklagelse, fastholder Peter Olesen.

Mest læste i flash!
Hent flere