SM-sex i drillende små doser

Den amerikanske markedsføring af 'Fifty Shades of Grey' er stueren om et bønnemøde i Jehovas Vidner - men der tirres og pirres på SM-facon i små doser

Der tirres og pirres i markedsføringen til filmen Fifty Shades of Grey, men det hele er meget stuerent i forhold til bøgerne.(Foto: Berlinale)
Der tirres og pirres i markedsføringen til filmen Fifty Shades of Grey, men det hele er meget stuerent i forhold til bøgerne.(Foto: Berlinale)

BERLIN (Ekstra Bladet): Roman-trilogien 'Fifty Shades of Grey' er kendt for sine eksplicitte seksuelle saftige beskrivelser, der har fået alverdens husmødre til at rødme helt ned i storetåen.

Men filmens amerikanske markedsføring er til sammenligning lige så stueren som et bønnemøde i Jehovas Vidner.

Der er ingen nøgne bryster eller baller. Der er ingen mand, der pisker pirrende på en kvinde, der med bind for øjnene er lagt i håndjern og har fået bundet fødderne sammen.

Kun antydninger
Bogens saftige detaljer er nærmest udrenset fra filmselskabet Universal Pictures' markedsføring. Og det samme gælder de billeder, der er sendt ud fra filmen.

Her i Berlin hænger der plakater overalt i byen for den længe ventede film, der har verdenspremiere i forbindelse med byens berømte filmfestival på onsdag. På plakaten, der har overskriften ' Geheimes Verlangen' (hemmelighed kræves), ser man Christian Grey, der er tæt på at kysse Anastasia Steel, der står i en forførende stilling med sine arme over hovedet, som om hun er bundet.

Men man ser ingen reb eller håndjern. Det antydes kun, at hun er bundet.

Publikum skal pirres I det anerkendte filmblad Variety hævder man, at den forsigtige markedsføring skyldes, at filmselskaberne ikke ønsker at skræmme det kvindelige klientel væk fra biografens mørke.

Men Ekstra Bladets udsendte har imidlertid den teori, at filmselskabet bruger antydningens kunst og har lavet en nærmest sadomasochistisk markedsføring, hvor biografgængerne med bind for øjnene ikke må vide, hvad der kommer til dem.

De skal tirres og pirres og kløs og kildes i bittesmå doser, så de på torsdag vil storme biograferne for at få mere.

Kun på den røde løber
Det er også uhyre interessant, at både Jamie Dornan og Dakota Johnson ifølge filmselskabet UIP i Danmark på onsdag møder op i Berlin, uden at der bliver afholdt en pressekonference på filmen, selv om der er flere tusind journalister og fotografer til stede.

De to kommende verdensstjerner vil kun gå op ad den røde løber for efterfølgende at se filmen ved galla-forestillingen.

Og bagefter flyver de straks til London.

7,3 mio. likes I forbindelse med filmens markedsføring har Dakota Johnson og Jamie Dornan medvirket i en tv-reklame for filmen med et Valentinetema.

Reklamen blev alene på YouTube set af syv millioner mennesker.

Filmens officielle Facebook-side har fået hele 7,3 millioner likes, og der forventes solgt ca. 60 mio. billetter i åbningsweekenden.

Dakota Johnson og Jamie Dornan er klar til SM-sex. (Foto: Berlinale/UIP)
Dakota Johnson og Jamie Dornan er klar til SM-sex. (Foto: Berlinale/UIP)

Jamie Dornan og Dakota Johnson.(Foto: UIP)
Jamie Dornan og Dakota Johnson.(Foto: UIP)
 

 

1 af 3 Dakota Johnson og Jamie Dornan er klar til SM-sex. (Foto: Berlinale/UIP)
2 af 3 Jamie Dornan og Dakota Johnson.(Foto: UIP)
3 af 3 Der tirres og pirres i markedsføringen til filmen Fifty Shades of Grey, men det hele er meget stuerent i forhold til bøgerne.(Foto: Berlinale)
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere