Kongehuset klapper i om sexolog-sag

Kongehuset lufter endnu engang den traditionelle 'ingen kommentarer'-strategi

Frederik blev onsdag budt velkommen på forsiden hos Her & Nu. (Arkivfoto: Tariq Mikkel Khan og udklip af Her&Nu's forside)
Frederik blev onsdag budt velkommen på forsiden hos Her & Nu. (Arkivfoto: Tariq Mikkel Khan og udklip af Her&Nu's forside)

Se også: Sexologs forlag: Vi er frygteligt kede af det her

Se også: Butikker efter sladderskandale: Vi fjerner IKKE bladene

Det danske kongehus er som sædvanlig lige så åbne som en lukket bog, når det drejer sig om at kommentere sager, der ikke handler om at klippe snore over.

I løbet af ugen blev der dog gjort en sjælden undtagelse, da kongehuset reagerede på en gedigen kioskbasker, som Her & Nu havde klasket på forsiden med salgsteksten: 'Kendt tv-sexolog afslører Frederik UTRO i ÅREVIS'.

Beskeden fra kongehuset, der blev sendt til de danske medier, var kortfattet, men præcis i sit budskab om, at de verserende påstande om, at kronprins Frederik skulle have spenderet en mindre formue på at have sex med en luksusluder i en suite på Hotel d'Angleterre i København.

- Kongehuset overvejer løbende, om de ting, der viderebringes i medierne, giver anledning til reaktion. Det gælder også i det konkrete tilfælde, hvor der viderebringes stærkt krænkende og usande påstande, som er baseret på rygter og gætterier, udtalte kommunikationschef Lene Balleby.

Se også: Afviser Frede-beskyldninger: Jeg er blevet fejlfortolket

Fantastiske historier
Dette fik ikke umiddelbart Her & Nu's chefredaktør Eriling Tind Larsen til ryste på hånden, men da forfatteren - sex- og samlivseksperten Jakob Olrik - senere meddelte, at han følte sig fejlfortolket, blev historien trukket tilbage - dog ikke fra butikkerne, hvor bladet med den nu dementerede historie stadig vil være at finde, indtil der kommer et friskt blad med nye, fantastiske historier i handlen.

I kølvandet på Her & Nu's tilbagetrækning af historien ville Ekstra Bladet gerne have stillet Kongehuset et par spøgsmål. Blandt andet kunne det være interessant at vide, om man fra Kongehusets side er tilfredse med, at historien er trukket tilbage - eller om man er utilfredse med, at bladet alligevel ikke fjernes fra butikkerne.

Kongehuset er dog ikke interesserede i at kommentere sagen yderligere og meddeler af flere omgange via mail til Ekstra Bladet, at man ikke skal forvente svar på, om de vil tage yderligere skridt sagen.

5 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i flash!
Hent flere