Få en finger med i Grand Prix’et

I starten af maj går det løs i København. DR beder nu om hjælp til at lave det bedste Melodi Grand Prix nogensinde

Danmark Radio har offentliggjort logoet til Eurovision Song Contest 2014. (Foto: DR)
Danmark Radio har offentliggjort logoet til Eurovision Song Contest 2014. (Foto: DR)

Siden Emmelie de Forest vandt Melodi Grand Prix’et i Malmø i maj måned, har Danmarks Radio haft rygende travlt.

Se også: Europa elsker Emmelie: Danmark vinder Melodi Grand Prix 2013

Nu er der ikke en gang fem måneder til, at Refshaleøen - eller Eurovision Island, som den er døbt til lejligheden - skal danne rammen om den største musikkonkurrence i verden.

Se også: Her skal Det Internationale Melodi Grand Prix afholdes

Der bliver plads til omkring 10.000 tilskuere i de gamle B&W Haller og 180 millioner seere fra mere end 40 lande vil se med på tv, når vinderen skal findes.



Sådan ser B&W Hallerne ud i dag. Om mindre end fem måneder skal de være klar til Eurovision Song Contest. (Foto: Jonas Olufson)
Sådan ser B&W Hallerne ud i dag. Om mindre end fem måneder skal de være klar til Eurovision Song Contest. (Foto: Jonas Olufson)


Derfor sætter DR ikke overraskende alle sejl til for at skabe det bedste og det flotteste show. Men DR's showchef, Jan Lagermand Lundme, har også et håb om at gøre Eurovision Song Contest 2014 så nærværende for hele Europa som overhovedet muligt.

Hjælp os!
Danmark Radio beder derfor fra i dag og frem til den 31. januar om hjælp til at lave det bedst mulige Grand Prix. I dag lancerer tv-stationen kampagnen #MyEurovisionIdea, hvor folk fra hele Europa via de sociale medier kan komme med deres bedste idé til showet.

- Vi vil gerne i dialog med folk med eksempler på vanvittige ideer, der skal være med i et nummer mellem de konkurrerende sange, siger Jan Lagermand Lundme til Ekstra Bladet.

- Vores koreograf sidder så og vurderer de her skøre og sjove ideer på 3 minutter og 30 sekunder. Eller det kan være, at der kun er én person i hele Europa, der kan det her, og så hiver vi ham ind, siger han.

JoinUs
DR's slogan for Eurovision Song Contest i København hedder #JoinUs, og det er essensen af den nye kampagne: Kom og vær med, del dine idéer og lad os sammen få noget magisk til at opstå.

- Grunden til vi gør det, er at Eurovision skal være mere end bare de tre aftener. Vi vil gerne tage seerne alvorligt og lytte til dem, siger Jan Lagermand Lundme.

Eurovision Song Contest løber over tre aftener i maj. Den 6. og den 8. er der semifinaler og lørdag den 10. maj afholdes den store finale.

0 kommentarer
Vis kommentarer