Så er der krig: Ugeblad sænker prisen

Det nye ugeblad, Tæt På, får konkurrenterne til at reagere

Tre ugeblade i temmeligt ens layout, kæmper nu om læserne. Foto: Mogens Flindt
Tre ugeblade i temmeligt ens layout, kæmper nu om læserne. Foto: Mogens Flindt

I dag, onsdag rammer ugebladet Tæt På for første gang bladhylderne og øger udbuddet af kulørt læsestof.

Bladet, som rigmanden Karsten Ree har postet millioner i, skal primært konkurrere mod Her & Nu og Se og Hør, og begge blade har da også reageret på, at der er kommet en ny kulørt dreng i klassen.

Hidtil har den gængse pris for en omgang frisør-litteratur i Her & Nu været en flad 20’er, men denne uge er prisen sat ned til 15,95.

Hos Egmont, der står bag udgivelsen af Her & Nu, understreger man, at man ikke føler, at man befinder sig i en krigssituation.

Se også: Så' der bladkrig: Karsten Ree poster millioner i nyt ugeblad

- Vores aktuelle prisnedsættelse er ikke en krigserklæring eller led i en ugebladskrig. Det er ganske enkelt et udtryk for, at vi ikke ønsker at være et dyrere alternativ. Og da vi havde en klar forventning om, at TÆT PÅ ville lægge ud med en intropris, så var vi selvfølgelig klar til at matche, siger Klaus Høeg-Hagensen, der er administrerende direktør i Egmont Publishing.

- Er det en engangsforestilling, eller kan læserne nu se frem til permanent at spare en rund femmer, når de går i kiosken om onsdagen?

- Det vil tiden vise. Vi tager en uge ad gangen, og ser hvordan det ser ud i markedet. Sådan er konkurrence jo.

Billigst er den nye spiller på markedet, Tæt På, der som intropris kan erhverves til evigt eje for blot 14,95.

Se også: Ugebladsboss om krig: Vi vil altid være den frække dreng

Se og Hør har valgt en anderledes strategi og satser tilsyneladende på, at læserne ønsker gevaldigt meget kulørt læsestof til de mørke timer. De går derfor ind i krigen med et gigantnummer med et prisskilt på de sædvanlige 30,95 kroner. Det er der en ganske særlig grund til, fortæller chefredaktør Niels Pinborg.

- Vi har det sådan på Se og Hør, at vi altid har været et premium produkt, som ligger en prisklasse over lavprisugebladene. Det betyder også, at vi skal have en volumen og kvalitet, som matcher den højere pris. Det er klart, at når konkurrencen skærpes i de nedre prisklasser, kan det også påvirke de øvrige. Så vi skal forkæle vores læsere endnu mere, siger han og understreger, at Se og Hør ikke vil gå ind i en priskrig.

Foto: Philip Davali. Kendte Nu leger han igen med millionerne: Danmarks nye sladderkonge

28 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere