Eksklusivt Clooney-interview var løgn

Hello Magazine er endnu et medie i rækken med opdigtede interviews og kilder

Den artikel har intet med virkelighede at gøre, sagde george Clooney fredag. Foto: DAPD
Den artikel har intet med virkelighede at gøre, sagde george Clooney fredag. Foto: DAPD

Hello Magazines 'eksklusive' interview med George Clooney var hverken eksklusivt eller sandt, skriver VG.

Fredag kom det frem, at en artikel i det britiske blad var opdigtet fra ende til anden. Og Magasinets ledelse lagde sig øjeblikkelig fladt ned og fjernede 'interviewet' fra deres site. Samtidig understregede bladet, at de havde bragt artiklen i god tro, og at man havde købt den af et bureau, som kalder sig Famous.

George Clooney fjoller sig gennem 'Hil Cæsar!'. (Foto: UIP) Filmanmeldelser - 17. feb. 2016 - kl. 23:20 Anmeldelse: Stjernebesat frikvarter

Det var George Clooney selv, der påpegede, at der var tale om en falsk historie.

- Jeg har ikke lavet et interview med Hello Magazine, og de citater, som er tillagt mig, har intet med virkeligheden at gøre, sagde Hollywoodstjernen fredag.

Selv om artiklen er et falsum, er skuespilleren dog ikke overrasket over, at den slags forekommer i branchen.

Intl. kendte - 13. feb. 2016 - kl. 08:56 George Clooney kritiserer dansk smykkelov

- Min erfaring er, at det ikke er usædvanligt at blive fejlciteret. Men jeg indrømmer, at det er nyt at blive præsenteret for et helt 'eksklusivt' interview, der aldrig har fundet sted. Det er en bekymrende udvikling, siger den 54-årige Clooney.

Hello vedgår, at artiklen er stykket sammen af andre artikler af ældre dato - samt at mange af citaterne aldrig er udtalt af Clooney.

Forklaringen fremgår af en udtalelse, som bladets ledelse har lagt ud på deres hjemmeside.

Se også: Clooneys kone: Ser ikke mig selv som berømthed

Samtidig slås det fast i udtalelsen, at bladet er chokeret og skuffet over at opdage, at det købte interview er et falsum, og Hello undskylder i samme moment både over for George Clooney og hans hustru Amal.

Flere store magasiner - bl.a. Vanity Fair, Marie Claire og The Sun har allerede brugt citater fra det 'fine interview' i egne artikler, hvor de har krediteret Hello.

Ifølge The Guardian er det ikke første gang, at Clooney oplever en tilsvarende situation. I 2014 publiceret Daily Mail en artikel om hans den gang forlovedes mor, som angiveligt skulle have fortalt det 'halve af Beirut', at Amal ikke ville gennemføre brylluppet af religiøse grunde.

Den gang reagerede Clooney også. Han afviste indholdet og skældte Daily Mail ud for et være en tabloid avis af værste skuffe.

Her joker Clooney med en journalist på den røde løber. (Video: Splash).

Se også: Casanova-Clooney lukker munden på kritikerne

5 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Mest læste i flash!
Hent flere