Den svenske musikstreamingtjeneste Spotify tester en ny tjeneste, der skal promovere populære brugeres playlister.
Det skriver musiktjenesten i en pressemedelelse.
Funktionen er døbt Featured Curators og vil dukke op som brugerplaylister blandt Spotifys egne playlister.
'En af de største måder, hvorpå lyttere bringer deres individualitet til live, er gennem oprettelse af playlister. Så i denne måned tester Spotify en ny måde at forstærke de playlister, vores lyttere opretter', lyder det i pressemeddelelsen.
'Med udrulningen af Featured Curators-piloten tester Spotify en ny måde for lyttere at opdage musik, de elsker, med en samling af afspilningslister kurateret af udvalgte Spotify-brugere og influencere.'
Featured Curators er altså ikke playlister fra hvem som helst, men baseres på popularitet og antal følgere, som brugeren bag playlisten har.
Det kan også være et krav, at skaberen fortæller en historie gennem musikken.
Begrænset test
Der er tale om en test af en ny funktion, som vil være tilgængelig i en begrænset periode, men præcis hvor længe, oplyser Spotify ikke.
Det er heller ikke klart, hvem der får adgang til den, blot at der er tale om udvalgte 'grupper'.
Spotify sammenligner den nye funktion med deres egen meget populære Discover Weekly-playliste, der til forskel fra den nye funktion styres af algoritmer.
LinkedIn tester også en ny funktion i øjeblikket. Det kan du læse mere om her.