Som en hel del 3-kunder måske erindrer, forsvandt signalet på 3-kundernes telefoner, da selskabets netværk den 10. december blev ramt af et landsdækkende nedbrud.
For nogle af teleselskabets kunder betød nedbruddet, at de var uden mobildækning i helt op til ti timer.
Men trods de mange timer uden dækbning, skal kunderne ikke forvente andet end en undskyldning fra 3.
- Der bliver ikke nogen kompensation, siger 3's kommunikationschef, Stine Green Paulsen, til Computerworld.
LÆS OGSÅ: Mobilkaos: Vi mister ofte forbindelsen
Kritik af gratis taletid
Tidligere har 3 ellers kompenseret for nedbrud med ekstra taletid, men den strategi er nu blevet droppet.
- Vores kompensation er ikke blevet taget godt imod førhen. Ved et tidligere nedbrud prøvede vi at uddele en gratis times tale, men det blev kritiseret. Vores kunder har i dag pakkeløsninger, der passer til deres behov, så for dem giver ekstra tale ikke mening, tilføjer Stine Green Paulsen.
Hun forsikrer dog, at teleselskabet vil iværksætte de nødvendige tiltag for at undgå lignende nedbrud som det, der skete den 10. december.
- De store nedbrud må bare ikke ske. Derfor arbejder vi også på en endnu hårdere monitorering af vores kernenetværk, der er placeret i Sverige. Om det betyder flere teknikere på stedet eller noget mere overvågningsudstyr, ved jeg ikke endnu.