Design og smag er subjektivt. Og det er denne analyse af B&O's seneste bud på en netværkshøjttaler kaldet Beosound Balance bestemt også.
15.000 solide kroner skal du slippe for grimheden, der blev præsenteret i dag og ligner en forvokset olielampe, som kunne snige sig ind i sortimentet hos IKEA.
Vulgær højttaler vinder showet
Selv kalder Bang & Olufsen den nye højttaler for en lydskulptur. Og teknologi og byggekvalitet fejler bestemt ikke noget.
Men hvor Struer-firmaet tidligere var en solid garant for stilsikkert design i luksusklassen, er stregerne de seneste år stukket helt af på flere produkter.
I en tid, hvor de fleste gadgets ligner hinanden, er det naturligvis en modig tilgang til det ofte firkantede og sort/hvide udbud af varer, som findes på markedet for forbrugerelektronik.
Spørgsmålet er bare, om forbrugerne i B&O's høje prisklasse kan se det smarte i linjen? Eller om kejseren intet tøj har på?
Dumpet af Ekstra Bladet: I tager SÅ meget fejl
Da jeg sidste år besøgte firmaet i Struer, var højdepunktet præsentationen af Beovision Harmony, der nok er det grimmeste fjernsyn, jeg nogensinde har set.
Ideen med højttalerne, som er pakket ind i træ, er, at de som en solid klods åbner og lukker sig foran selve fjernsynet, der koster på den forkerte side af 100.000 kroner.
Min oplevelse var et både trættende og påtrængende design, som ikke er i nærheden af det bedste, B&O faktisk kan levere.
B&O kunne være et dansk Apple - men tiden løb fra dem