Til grin efter postens dobbeltfejl

Post Danmark igen: Kunden understregede på posthuset, hvor vigtigt det var med en underskrift fra modtageren. Alligevel glippede det to gange i træk

Julie Rasmussen håber ikke, at postens fejl vil gå ud over hende i en kommende retssag. (Foto: Colourbox)
Julie Rasmussen håber ikke, at postens fejl vil gå ud over hende i en kommende retssag. (Foto: Colourbox)

Horsens postkontor lovede Julie Rasmussen, at hun for 130 kroner nok skulle få sendt et brev anbefalet og – nok så vigtigt – få modtageren til at skrive under på, at han havde fået brevet i hænde. Underskriften skulle bevise, at modtageren havde fået en opkrævning.

Se også:Få dit post-problem med på kortet her

- Derfor var kvittering for modtagelsen særlig vigtig for mig, og det understregede jeg for postdamen. Af samme grund betalte jeg 50 kroner ekstra for en afleveringsattest, siger Julie til ekstrabladet.dk.

Men der var ingen underskrift fra modtageren. Til gengæld et flueben fra postbuddet i feltet ’ lagt i adressatens brevkasse’.

- Jeg blev så irriteret og skuffet, når nu jeg havde betalt ekstra for en afleveringsattest for at være på den sikre side, siger 28-årige Julie.

Læs også:- En falliterklæring. Post Danmark

Hun gik ned på posthuset igen, og det venlige personale beklagede.

- Jeg fik at vide, at det var et enkeltstående tilfælde, og at jeg kan sende det af sted en gang til uden yderligere beregning. Postdamen lovede, at nu var det 100 procent sikkert, og hun skrev udover afleveringsattesten også en notits til buddet, siger Julie.

Hun vælger at lave øvelsen igen, men til hendes store fortrydelse, er der heller ikke i anden omgang en underskrift fra modtageren.

- Jeg føler mig totalt til grin. Jeg forventer, når jeg betaler 130 kroner for en forsendelse, at Post Danmark tager det alvorligt. Det er jo ikke B-post, siger Julie.

Læs også:Derfor får du kun post hveranden dag

Nu er forsendelsen i hvert fald helt sikkert landet i brevkassen på adressen.

- Det virker ikke særlig professionelt at sende det samme igen igen. Allerede da jeg skulle afgøre, om det skulle sendes anden gang, var jeg i tvivl om jeg skulle gøre det, siger Julie.

Ved anbefalede forsendelser får kunden et Track & Trace-nummer, så det er muligt at følge forsendelsens færden på computeren.

Læs også:Stjal 5000 breve

Da Julie var stærkt interesseret i, at det ikke skulle gå galt anden gang, tjekkede hun to dage efter sit nummer på Post Danmarks hjemmeside. Her fremgår det den dag i dag, at forsendelsen ikke har forladt Horsens Postkontor endnu.

- Derfor ringede jeg til kundeservice for at sikre mig, at når noget sendes anbefalet, bliver det leveret den følgende dag. Jeg fik at vide, at det godt kunne knibe lige nu, fordi det er jul, siger en uforstående Julie.

Læs også:Julepost til 400 modtagere stjålet

Hun går ned på posthuset og forlanger sine 130 kroner retur. Det kan hun ikke få uden at lave en reklamation.

- Jeg spørger, hvor lang tid der går, før jeg kan forvente svar på den. Det ved postdamen ikke, men hun forklarede, at hvis jeg mente, der gik for lang tid, kunne jega altid ringe og klage, siger Julie.

Hun har svært ved at stole på, hvad Post Danmark lover en anden gang.

Læs Post Danmarksrespons på Julies oplevelse her

Har du også problemer med din post? Send en mail til postklage@eb.dk med problemets art og på hvilken adresse - så kommer det med på kortet.