McDonald's om burgerkrig: - Noget af et reklamestunt

GUERILLA-MARKETING: Afviser problemer med kundeservice, efter Burger King i nat overtog Facebook-profil og delte gratis burgere ud

McDonald's har ikke noget at skamme sig over, når det gælder kundeservice, mener firmaets danske kommunikationschef. Foto: Nam Y. Huh/Ritzau Scanpix
McDonald's har ikke noget at skamme sig over, når det gælder kundeservice, mener firmaets danske kommunikationschef. Foto: Nam Y. Huh/Ritzau Scanpix

Ved du noget?

Indsend billede el. video

Maks. 5MB

- Det er jo noget af et reklamestunt, Burger King her har lavet.

Sådan siger Pia Tobberup, der er kommunikationschef hos McDonald’s i Danmark, efter konkurrenten Burger King i nat 'overtog' McDonalds Facebook-profil og besvarede et stort antal kommentarer, som McDonald's ikke havde besvaret.

Burgerkrig på Facebook: Deler gratis mad ud

Sådan besvarede Burger King en af de mange kommentarer, som McDonalds-kunder aldrig har fået et svar på. Skærmdump
Sådan besvarede Burger King en af de mange kommentarer, som McDonalds-kunder aldrig har fået et svar på. Skærmdump

Mus på McDonald’s - og fluer og skidt

Sylter ikke kunderne
Men de manglende besvarelser på Facebook er ikke et udtryk for, at McDonald's groft ignorerer kunderne.

- Vi kan ikke svare på, om branchen generelt sylter gæstehenvendelser. Men hos McDonald’s har vi et professionelt gæstehenvendelsessystem, hvor vi besvarer de mange direkte henvendelser, vi får via hjemmesiden, forklarer Pia Tobberup.

Også direkte henvendelser via Facebook Messenger og via QR koder på alle bonner i restauranterne er en indgang for kunde, der vil i dialog med firmaet, understreger hun.

- Så vores gæster kan altid komme i kontakt med os.

Der er ingen tvivl om formålet med de svar, som Burger King gav. Der skulle deles nogle burgere ud, så kunderne kan blive lokket væk fra konkurrenten. Skærmdump
Der er ingen tvivl om formålet med de svar, som Burger King gav. Der skulle deles nogle burgere ud, så kunderne kan blive lokket væk fra konkurrenten. Skærmdump

Politi advarer mod gratis svenske burgere

Tusindvis af kommentarer
Det ville også være en uoverstigelig opgave, hvis samtlige kommentarer skulle besvares enkeltvis.

- På Facebook får vi op til flere tusinde kommentarer på et enkelt post. Det er ikke vores ambition at svare på dem alle sammen, og størstedelen af dem er jo også netop kommentarer, der lever fint i et gæstecommunity uden vores indblanding.

- Skulle der alligevel sidde nogen, der har kommenteret på vores posts på Facebook og savner en kommentar tilbage fra os, er de altså meget velkomne til at sende en direkte besked til os, fx via Messenger.

Selvom der nu ligger et stort antal beskeder fra Burger King på McDonald's Facebook-profil, så får de lov til at blive liggende, oplyser Pia Tobberup til Ekstra Bladet.

Derfor giver Burger King gratis burgere til beboerne i Bronx

Selv #metoo-entusiastiske kvinder må medgive

Seneste nyt

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.