McDonald's i historisk bommert: Udsolgt

Burgerkædens store satsning med en bearnaise-burger udviklet af en Michelin-kok er gået galt

Se Umut Sakarya anmeldelse af McDonald's nye burger, som er udviklet af en Michelin-kok, i videoen her.

McDonald's store og meget omtalte danske kampagne med en gourmet-agtig bearnaise-burger udviklet af Michelin-kokken Paul Cunningham fra Henne Kirkeby Kro, er kuldsejlet.

Paul Cunningham med sin seneste kreation: Homestyle Bearnaise fra McDonald's. Pr-foto Livsstil Se den her: Michelin-kok udvikler McDonald's-burger

- Vi er blevet overvældet af interesse fra danskerne, så vi må desværre melde udsolgt. Enkelte restauranter må allerede skuffe gæsterne, og vi forventer, at Homestyle Bearnaise er udsolgt i alle restauranter fra på søndag, siger Marie Hürdum, marketingdirektør hos McDonald's Danmark.

Det er det udenlandsk producerede røgede løgpuré og bearnaise-mayonnaisen, der er blevet en mangelvare, som burgerkæden først kan skaffe hjem, så burgeren først kan reintroduceres i midten af uge 7 (Som begynder15. februar).

Historisk
– Vi håbede, at det blev stort, men vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at dette kunne ske. Kolleger, som har været hos McDonald's i mange år, husker ikke, at vi nogensinde tidligere har måttet trække en burger fra markedet på denne måde, siger Marie Hürdum.

Livsstil McMichelin: Her er dommen

Hun forsikrer om, at der ikke er tale om et marketing-stunt, sådan som nogle kritiske læsere og journalister kunne tro. Eksempelvis fik gourmetburgerkæden Gasolin masser af opmærksomhed ud af kun at servere et begrænset antal burgere dagligt, hvilket fik folk til at synes, at de alene af den grund var særligt eksklusive.

Ærgrelse
- Vi ærgrer os virkelig over ikke at kunne glæde kunderne med det, de efterspørger, siger Hürdum.

McDonald's sætter nu sin storstilede markedsføringskampagne på pause. Det er især reklamer på websites og sociale medier, der fjernes, indtil burgeren atter er på menuen.

Homestyle Bearnaise består, når den er til rådighed, af en briochebolle med røget løgpuré på bunden, så bøffen, ost, salat, nogle små tynde og sprøde kartoffelsticks, ristede løg og en bearnaise-mayonnaise med rigtig meget estragon og eddike.

Kampagnen løber til 12. april i år.

1 af 2 Foto: Emil Agerskov
2 af 2 
104 kommentarer
Vis kommentarer