Annonce:

Eksperter enige: Sådan får du bugt med lændesmerter

Har du ondt nederst i ryggen? Du behøver ikke at opfinde den dybe tallerken for at komme generne til livs. Der findes nemlig et helt simpelt fif

Både professor Alice Kongsted og fysioterapeut Jesper Hoeg anbefaler, at du styrker din lænd med gulvøvelser, og at du, hvis der ikke er sket en forbedring inden for tre til fem dage, søger råd hos en kiropraktor eller fysioterapeut. Modelfoto: Shutterstock
Både professor Alice Kongsted og fysioterapeut Jesper Hoeg anbefaler, at du styrker din lænd med gulvøvelser, og at du, hvis der ikke er sket en forbedring inden for tre til fem dage, søger råd hos en kiropraktor eller fysioterapeut. Modelfoto: Shutterstock
Annonce:
Følg Sundhed
Følg Sundhed
Følg Forebyggelse og symptomer
Ekstra Bladet

At have ondt i lænden kan være både smertefuldt og stærkt mobilitetshæmmende, og sofaen har da også sjældent set så indbydende ud.

Men hvis formålet er at komme smerterne til livs hurtigst muligt, er det ikke just den korrekte strategi, slår seniorforsker hos Kiropraktorernes Videnscenter og professor på Syddansk Universitet Alice Kongsted fast:

- Du skal simpelthen prøve at vende det hele lidt på hovedet, siger hun til Ekstra Bladet og uddyber:

- Hvis du har feber, lægger du dig i sengen, indtil den er forsvundet, men med lændesmerter er det faktisk anderledes.

Ubegrænset adgang med Ekstra Bladet+
Ekstra Bladet
79 kr./md.
Ingen binding. Opsig, når du vil.
Abonnent? Log ind
Annonce:

Udforsk Ekstra Bladet+

Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
Støjbergs første politiske udspil er at ramme folk i den tredje verden
Annonce:

Udforsk Ekstra Bladet+

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:
Annonce:
Annonce: