Annonce:
Annonce:

Uventet hjælp i eftersøgningen af Emilie

Emilie Meng har været forsvundet siden 10. juli. Nu efterlyses hun i hele landet

Foto: Anthon Unger
Foto: Anthon Unger
Annonce:
Følg Krimi

18-årige emilie Meng har været forsvundet siden en 10.juli, hvor hun forsvandt på vej hjem fra en bytur.

Siden har politiet og flere private ledt efter den forsvundne pige, men knap to måneder efter den unge piges forsvinden, er der fortsat ikke dukket spor op, der sendt politiet på sporet af Emilie.

Dykkere indsat i eftersøgningen efter forsvundne Emilie

Nu får eftersøgningen hjælp fra uventet kant.

Reklamebureauet AFA JCDecaux, der blandt andet driver elektroniske reklameskærme på landets togstationer, går nu massivt ind i sagen for at finde Emilie Meng.

I tre til fire uger har firmaet indvilliget i at vise en efterlysning af den 18-årige pige på samtlige af firmaets reklameskærme placeret på landets togstationer.

Ny stor eftersøgning af Emilie

Det fortæller kommerciel direktør i AFA JDDecaux, Karsten Rask Mikkelsen, til Ekstra Bladet:

Annonce:

- Lige nu har vi en sommerperiode, hvor vi ikke har fuld belægning på vores skærme. Derfor var det en nem beslutning for os, da en person fra den private efterforskning af sagen henvendte sig til os og spurgte om vi ville hjælpe og støtte et godt formål, siger Karsten Rask Mikkelsen og understreger, at firmaet normalt ikke giver gratis reklameplads væk.

Ifølge AFA JDDecaux vil efterlysningerne af Emilie blive vist en gang i minuttet på samtlige af selskabets skærme på de danske banegårde. Steder, der daglige passeres af mellem 300.000 til 400.000 mennesker.

- Når I ikke har fuld belægning, kan det ikke have store omkostninger for jer at vise disse efterlysninger. Onde tunger vil sige, at I udnytter situationen til at få gratis reklame?

- Det må de gerne. Det tager vi ikke så tungt. Vi får rigtigt mange henvendelser fra rigtigt mange organisationer, der har mange penge i ryggen, men alligevel vil have gratis reklame. Pigens pårørende har ikke mange penge i ryggen og den her historie rører os alle sammen. Derfor valgte vi at bringe efterlysningen gratis. Det må være alle forældres værste mareridt, at deres børn er forsvundet, siger kommerciel direktør Karsten Rask Mikkelsen til Ekstra Bladet.

Annonce:

Politiet håber stadig: Folk på ferie kan vide noget om Emilie

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Ubegrænset Sport
Ekstra Bladet
Så løber du aldrig tør
79
,-
/md.

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
Mærsk har et rekordstort overskud, men betaler kun fire procent i skat. Ekstremt absurd

Udforsk Ekstra Bladet+

Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:
Annonce:
Annonce: