Dealsite til ulykkelige feriegæster: I fik, hvad I betalte for

Berlingske Media, der blandt andet udgiver avisen BT, solgte en rejse, men nogle kunder, der fik ferier ødelagt, blev nægtet kompensation.

Sweatdeal markedsfører sig ellers med – ’med Berlingske Media i ryggen’ at sikre kunderne troværdige kvalitetsydelser. Foto: Skærmbillede
Sweatdeal markedsfører sig ellers med – ’med Berlingske Media i ryggen’ at sikre kunderne troværdige kvalitetsydelser. Foto: Skærmbillede

- I fik, hvad I betalte for.

Sådan lød svaret til nogle kunder, der på Berlingskes dealsite Sweetdeal havde betalt 8590 kroner for ferier til den græske ferieø Santorini i august i fjor.

Men et kraftværk på naboøen brød i brand, hvilket betød, at ferien var spoleret. For der var hverken vand eller elektricitet til de i alt 80 danske gæster.

Kup - 21. mar. 2015 - kl. 23:12 Din sommerferie kan ende i et mareridt

- Vi kunne hverken benytte bad, toilet eller køleskab – og vi skulle opholde os i fuldstændig mørkt værelse om aftenen og natten, klagede parret, som måtte stå i kø for at bade under tre stråler vand i et mørkt og ulækkert baderum nede ved hotel-poolen.

Fyrfadslys og ti liter vand
Gæsterne kunne dog få udleveret fyrfadslys og ti liter vand i hotelreceptionen. Alle lommelygter i byen var udsolgte, og det var ikke muligt at få strøm til mobiltelefonerne.

- Vi forventer, at vi får en form for kompensation, skrev parret til Sweetdeals rejsebureau.

Men det blev afvist.

- Kunden brugte mere tid på at brokke sig over alt på sin ferie i stedet for at nyde ferien. (…). Kunden har fået præcis det produkt, han har købt, svarede Sweetdeals bureau, ifølge Pakkerejse-Ankenævnet.

303 kilometer til Rostock
I en anden sag solgte Sweetdeal et ophold til en familie på et swimmingpool-hotel beliggende 60 kilometer fra Rostock. Men der viste sig, at der hverken var pool eller 60 kilometer til Rostock, men 303 kilometer.

Forbrug Ferie-guide: Sådan undgår du at ende på et usselt hotel

Heller ikke her ville Sweatdeal leverandør der ellers markedsfører sig med – 'med Berlingske Media i ryggen' at sikre kunderne troværdige kvalitetsydelser – at kompensere kunderne tilstrækkeligt.

Men Sweetdeal blev sat på plads af Pakkerejse-Ankenævnet. Så blev kunderne kompenseret.

- Det er to åndssvage og beklagelige sager. Der er sket to menneskelige vi fejl i vores kundeservice. Vi har ikke gjort det godt nok, erkender Sweetdeals direktør, Thomas Mørk, som understreger, at der er tale om to enkeltstående fejl.

113 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere