Snydt for undervognsbehandling fra Mydeal

Peter Silfvander betalte 999 kroner for undervognsbehandling igennem tilbudsportal, men mekanikeren vil ikke ordne bilen, og nu er fristen løbet ud

Peter Silfvander køber aldrig mere værdibeviser til diverse tilbud på nettet. Han forsøgte i ugevis at indløse et værdibevis fra tilbudsportalen Mydeal til en undervognsbehandling. Nu er værdibeviset værdiløst. (Foto: Morten Jerichau)
Peter Silfvander køber aldrig mere værdibeviser til diverse tilbud på nettet. Han forsøgte i ugevis at indløse et værdibevis fra tilbudsportalen Mydeal til en undervognsbehandling. Nu er værdibeviset værdiløst. (Foto: Morten Jerichau)

Peter Silfvander mente, det var et godt tilbud, da tilbudsportalen Mydeal reklamerede med en komplet undervognsbehandling til 999 kroner, som normalt koster 2500 kroner.

I dag føler han sig dog godt og grundigt snydt. Hans bil er ikke blevet forkælet, og værdikuponen er udløbet, mens automekanikeren Auto Bedst i Hvidovre og Mydeal giver hinanden ansvaret.

- Jeg ringede omkring 14 dage efter, at jeg havde købt behandlingen, og automekanikeren bad mig om at ringe tilbage ugen efter. Da jeg havde gjort det et par gange, mødte jeg op derude, for jeg risikerede jo, at værdibeviset nåede at løbe ud, fortæller Peter Silfvander, der hoppede på tilbuddet til undervognsbehandlingen 27. januar i år, til ekstrabladet.dk.

Vil have pengene tilbage
Værdikuponen skulle bruges inden 21. februar, og Peter Silfvander pressede automekanikeren for at gå i gang med hans bil.

- Til sidst sagde de derude, at de nægtede at lave flere biler for Mydeal, fordi man ikke havde betalt regningen. Mekanikeren sagde, at han havde omkring 100.000 kroner til gode, fortæller 48-årige Peter Silfvander fra Hellerup, der er selvstændig erhvervsdrivende.

Han henvendte sig til Mydeal, der ifølge Peter Silfvander afviste mekanikerens udlægning og gav ham besked om at henvende sig til Auto Bedst.

Læs også:

Se også: Forbrugerrådet: Net-tilbud på silikonebryster skal forbydes

Alt imens Peter Silfvander forsøgte at få den undervognsbehandling, som han har betalt for, løb fristen for at bruge værdibeviset dog ud:

- Det er træls. Det er jo ikke 30, men 1000 kroner, og lige nu er jeg bare i klemme mellem MyDeal og automekanikeren. Jeg vil bare have mine penge tilbage, siger Peter Silfvander, der efter oplevelsen med Mydeal er meget kritisk over for lignende tilbuds-koncepter.

Mydeal skal betale tilbage
De tabte penge har han dog ifølge Forbrugerrådet ret til at få tilbage. Forbrugerjurist Jakob Steenstrup konstaterer, at Mydeal er ansvarlig for, at Peter Silfvander får, hvad han har betalt for.

- Overordnet lyder det som en lidt absurd situation, forbrugeren er endt i, men uden at kende sagen indgående, er det afgørende, at eventuelle uoverensstemmelser mellem mekanikeren og Mydeal ikke skal komme forbrugeren til last, siger Jakob Steenstrup til ekstrabladet.dk.

- Enten skal han have den ydelse, han har købt og betalt for, eller også skal han have pengene tilbage - uanset eventuelle overskredne frister, fortsætter Steenstrup, der tilføjer, at Peter Silfvander kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis Mydeal ikke er villig til at finde en løsning.

Læs, hvad mekanikeren og Mydeal siger til kritikken her:

Se også: Mekaniker: Vi laver ikke flere undervognsbehandlinger

Har du lignende oplevelser med Mydeal eller andre tilbudsportaler, så send en sms til 1224 (koster alm. sms-takst) eller en mail til 1224@eb.dk

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere