Homoer gav 78 millioner til København

5.500 homoer shoppede, festede og sov for 78 millioner kroner, mens de var til stævnet World Out Games i København

5.500 bøsser og lesbiske fyrede den af maksimalt under World Out Games
5.500 bøsser og lesbiske fyrede den af maksimalt under World Out Games

København viste sig fra sin mest tolerante side, da man nægtede at bukke under for trusler om angreb og vold mod de 5.500 deltagerne af de homoseksuelles olympiske lege blev afholdt tidligere i år. En ny undersøgelse lavet af Wonderful Copenhagen og VisitDenmark viser nu, at København scorer på flere områder end bare på omdømmet.

Undersøgelsen viser nemlig, at de homoseksuelles besøg i København sammen de 5.000 tilskuere har lagt 78 millioner kroner ekstra i kasserne omkring i København. Langt de fleste penge er gået til overnatninger, mens også 'natteliv' og 'shopping' står højt på listen over erhvervsområder, som har tjent kassen på det store arrangement.

- Jeg har aldrig været et sekund i tvivl om værdien af store internationale arrangementer som World Outgames. Men selvfølgelig er det da rart at få bekræftet med tørre tal, at det udover nogle fantastiske oplevelser faktisk også giver det forventede positive udslag på bundlinjen. Ikke mindst her på tærsklen til den næste store event i København, FNs klimatopmøde COP15, i december, siger kultur og fritidsborgmester i Københavns Kommune, Pia Allerslev (V).

De kommer igen
Med de mange penge til København er der nu lagt op til, at byen skal tiltrække flere 'pink dollars' fra flere homoseksuelle turister.

- Det er interessant at bemærke, at både de amerikanske og canadiske deltagere, som udgjorde en betydelig del af Outgames turisterne, nævner destinationen København som en meget vigtig faktor for, at de valgte at deltage i Outgames 2009. Det viser både, at vi med vores markedsføring er nået langt med at etablere København som en attraktiv destination blandt LGBT-målgrupperne, samt at der er stort potentiale for at tiltrække endnu flere ’pink dollars’ fra denne side af Atlanten, forklarer VisitDenmarks markedschef i USA Susanne Nordenbæk om udsigten til at få de mange deltagere til at komme tilbage til København.

Synes du, København skal satse mere på 'pink dollars' fremover? Skriv din mening i kommentarfeltet herunder..

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere