YouSee: Vi er den pæne dreng

Vicedirektør hos YouSee, Ulf Lund, mener, at han sagtens kan se kunderne i øjnene på trods af gebyrstigningen.

- Hvorfor overhovedet ændre kortafgiften?

- Kortafgiften har holdt niveauet siden 1998. Det vil sige, at vi har haft en uændret afgift i ti år på trods af inflation. Derfor har vi set på, om vi skulle justere kortafgiften, så den følger med prisudviklingen.

- Hvis man er digital-kunde hos os, modtager man den normale programpakke i digital kvalitet. Det får man sådan set gratis. Derudover har man fra starten af i år fået ti gratis kanaler. Så fuldpakken er ti kanaler større, når man er digital-kunde, end når man er analog-kunde.

- Hvorfor er det kortgebyret, der bliver sat op - og ikke abonnementet?

- Der er intet særskilt abonnement for at være digital-kunde. Der betaler du, hvad man nu betaler for en fuldpakke. Vi har en enhedspris for pakkerne, uanset om du er digital-kunde eller ej. Men du får en masse ekstra, og det siger vi, du skal være med til at finansiere, når du er digital-kunde. Det gør du så via dit kortgebyr. Når man ser på priserne hos vores konkurrenter, er vi helt klart stadig den pæne dreng i klassen.

- Hvor meget større udgifter har I ved de ekstra gratis tjenester, man får som digital-kunde?

- Det har vi udgifter til, for indholdsleverandørerne skal jo have penge af os. Vi betaler jo en afgift til programleverandøren pr. kunde. Så vi betaler til kanalerne. Derudover har vi også udgifter til indkøb af kort, administration osv.

- Og man kan ikke slippe for de ekstra kanaler?

- Ikke hvis du vil være digital-kunde.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere