Doktor Adolf Klenk: Det virker skam

Det er helt ok at lave forskning med få personer - for vores shampoo virker, lover mystisk tysk læge

Igennem flere år har Dr. Klenk været udsat for satire på Facebook og Twitter, hvor der bliver lavet grin med reklamerne og den alvorlige doktor. Flere af de kritiske kunder tror slet ikke på, at Dr. Klenk findes - han må være en skuespiller, mener de.
Igennem flere år har Dr. Klenk været udsat for satire på Facebook og Twitter, hvor der bliver lavet grin med reklamerne og den alvorlige doktor. Flere af de kritiske kunder tror slet ikke på, at Dr. Klenk findes - han må være en skuespiller, mener de.

Se hele forklaringen fra firmaet herunder i en faktaboks

Doktor Adolf Klenk er hovedet bag reklamerne for Alpecin-shampoo og også manden, der har lavet det meste af forskningen.

Firmaet bag Alpecin og Hr Klenk ønsker dog ikke at stille op til et interview med Ekstra Bladet. I stedet har vi på engelsk modtaget flere længere tekniske forklaringer.

Ifølge Alpecins danske PR-firma er det netop Dr. Adolf Klenk, der står bag de skriftlige svar, hvor han forsikrer, at produktet virker. Og han afviser, at forskningen bag Alpecin er dårlig.

Se også: Læge: Shampoo med koffein er til grin

Man kan også sagtens lave forsøg med ganske få forsøgspersoner, mener han og afviser samtidig, at firmaets egne forsøg har varet for kort tid eller været alt for ukritiske over for produktet.

Igennem flere år har Dr. Klenk i øvrigt været udsat for satire på Facebook, YouTube og Twitter, hvor der bliver lavet grin med reklamerne og den alvorlige doktor. Flere af de kritiske kunder tror slet ikke på, at Dr. Klenk findes - han må være en skuespiller, mener de.

Alpecins danske PR-firma fastholder dog, at Alolf Klein skam er god nok - og at han til hverdag arbejder som: 'head of research and development' hos Alpecin.

0 kommentarer
Vis kommentarer