Dragons Lair-film på vej til Hollywood

En film om 80-klassikerspillet Dragons Lair kan være på vej

Det gamle klassiske Dragons Lair er på vej til Hollywoods store lærred. Der skal dog først skrabes en pæn sum penge ind. (Foto: Flickr/traveljunction)
Det gamle klassiske Dragons Lair er på vej til Hollywoods store lærred. Der skal dog først skrabes en pæn sum penge ind. (Foto: Flickr/traveljunction)

Et af de mest elskede arkadespil nogensinde bliver snart til en ny animeret hollywoodfilm. Animatorerne Don Bluth og Gary Goldman har nemlig netop lanceret en Kickstarter-kampagne, der skal samle penge ind til realiseringen af filmen.

Se også: iPhone 7 vil byde på store forandringer

Dragons Lair så første gang dagens lys i 1983 som et full-motion computerspil og var på det tidspunkt et visuelt mesterværk. I stedet for computergrafik benyttede spillet sig af en laserdisc, som afspillede videosekvenser afhængig af ens bevægelser.

Spilleren havde til opgave at afgøre skæbnen for helten Dirk the Daring i forsøget på at redde Prinsesse Daphne, en historie og mission, som gik igen i flere spil-opfølgere til det oprindelige spil. I både 80'erne og 90'erne blev der lavet flere computerspil, spundet over det oprindelige Dragons Lair.

Famøse animatorer
Disney-animator, Don Bluth, producerede tegneseriesekvenserne til det oprindelige Dragons Lair og står desuden bag 'Rejsen til Amerika'-tegnefilmene og dinosaur-filmen 'Landet for længe siden'. Sammen med Gary Goldman, der tidligere både har lavet Disney-animationsfilm som Peter Plys og Robin Hood, vil han nu skabe Dragon Lair-filmen.

Se også: Sådan løser du frustrerende problem i Chrome?

Sammen har de to produktionsselskabet 'Don Bluth films, Inc' og har to gange (i 2001 og 2005) modtaget 'Lifetime Achievement Awards' for deres dedikerede arbejde med animation.

Kickstarter-kampagne
Og nu har de to eksperter på deres felt altså oprettet en Kickstarter-kampagne med det formål, at indsamle 550.000 dollars – omkring 3,7 millioner danske kroner – til produktionen af Dragons Lair-filmen.

Pengene dækker dog langt fra omkostningerne, der har et budget på mere end 470 millioner kroner. Derfor skal kampagnen blot sikre penge til en teaser-trailer, der forhåbentlig kan overbevise investorer om, at de skal spytte de mange hundrede millioner efter film-produktionen.

1 kommentar
Vis kommentarer