Sådan fik 20.000 mobilkunder reddet weekenden

Mobilselskabet Tjeep blev fredag erklæret konkurs, men et andet selskab har taget over

Arkivfoto: Janus Engel/ritzau/
Arkivfoto: Janus Engel/ritzau/

Da mobilselskabet Tjeep fredag meldte ud, at de var erklæret konkurs, betød det, at selskabet 20.000 kunder med øjeblikkelig virkning ikke kunne foretage opkald, og de ville kun kunne modtage opkald til og med mandag.

Men fredag aften trådte selskabet Greentel til og sørgede for, at de mange mobilkunder kunne bruge deres telefon weekenden over.

Sådan ser det ud på hjemmesiden. Samfund - 23. jun. 2017 - kl. 14:24 Mobilselskab konkurs

Det skete efter at selskabet tidligere havde været interesseret i at opkøbe Tjeep, fortæller bestyrelsesformand i Greentel, Poul Tarp, til Ekstra Bladet.

- Vi observerede, da Tjeep annoncerede aktier til salg, og vi har været i forhandlinger med deres direktør i løbet af ugen, men det bragte ikke rigtig noget med sig, siger han til Ekstra Bladet.

- Men så konstaterede vi fredag eftermiddag, at virksomheden var ved at gå konkurs, og deres 20.000 kunder kunne ikke ringe ud, kunne ikke tage imod SMS og kunne ikke bruge deres data, siger han.

Skal skifte mandag
De kom derfor igen i kontakt med Tjeeps direktør, hvorefter de fik en aftale i stand.

- Vi sagde, at vi syntes, det var en forfærdelig situation, de havde sat kunderne i, at de ikke kunne ringe henover weekenden, siger han.

Se også: Mobilselskab konkurs - her ryger kunderne hen

Derfor startede forhandlingerne, som til sidste førte til, at de 19.30 underskrev en kontrakt, der førte til, at der igen blev åbnet op for netværket, så kunderne igen kan bruge deres telefoner.

Det betyder dog ikke, at alt fortsætter som det plejer for de mange berørte kunder.

- Alle kunderne har fået tilbud om at blive hos Greentel, og vi har en teknologi der gør, at man ikke behøver at skifte sim-kort for at skifte operatør, men det kan man gøre online. Og det starter vi op mandag morgen for alle dem, der ønsker det, fortæller Poul Tarp.

Kan stadig ringe
Alle Tjeeps kunder er blevet informeret i forbindelse med overtagelsen, og her er de også blevet tilbudt at skifte over til Greentel - altså uden at skulle have et nyt sim-kort.

Han forsikrer, at kunderne ikke skal være nervøse for, at de ikke kan ringe på mandag, fordi skiftet sker online, og at de på den måde får skiftet operatør.

Greentel er et selskab der har eksisteret siden 2011, og som er datterselskab under MobileValue. Selskabet opererer på Telias netværk.

20 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere