Ny elektronik-gigant svømmer i klager fra sure kunder

Power - Elgigantens nye konkurrent - har fået en blandet modtagelse. Godt halvdelen af kunderne på TrustPilot er fint tilfredse med pris, levering og kundeservice. Den anden halvdel klager over forsendelses-forsinkelser, lange ventetider på kundetelefonen og mangel på svar på deres mails. Direktøren erkender problemerne, som er opstået på grund af overbelastning, og lover bedring

På åbningsdagen for Power i Glostrup stod folk i kæmpe køer for at få fingrene i varerne. Se åbnings-kaosset her

Danmarks nye elgigant, Power, er ved at drukne i klager fra sure kunder. Emails, ordrer og opkald vælter ind fra kunder, der bliver fanget i lange køer.

- Vi beklager og undskylder og bukker os i sandet, siger Powers administrerende direktør, Jesper Boysen, i et interview med Ekstra Bladet onsdag.

På internetsiden TrustPilot fortæller over halvdelen af anmelderne, at de er glade for Powers-butikken. Men mange kunder er også stærkt utilfredse.

Se, hvordan folk væltede ind for at få fat på Powers tilbud, da butikken i Glostrup åbnede den 17. august.

Power kan slet ikke følge med efterspørgslen. Mange klager over lange leveringstider; at de ikke får svar på mails fra kundeservice; at de oplever forsinkelser på tilbagebetaling, når en ordre annulleres; og at der er langt over 30 i kø foran dem på kundetelefonen.

- Det er ikke tilfredsstillende. Der skal ikke være hverken 15, 20 eller 30 minutters ventetid, siger Jesper Boysen.

(Artiklen fortsætter under billedet)

 

Mails hober sig op
Tirsdag måtte Jesper Boysen selv sætte sig til skærm og tastatur og besvare mails fra kunder, fortæller han.

- Vi havde en meget stor mængde mails fra kunder og lidt udfordring er, at når kunderne ikke helt får besked tilbage, så sender man en rykker, 'Hvorfor hører jeg ikke fra jer?' Der var da en kunde, der havde skrevet fem gange. Og jeg kan godt forstå det, for da jeg læste det, tænkte jeg, 'Det var da irriterende at sidde og vente.' Og det er jo ikke sådan her, det skal være, siger han.

Siden åbningen midt i august, har henvendelserne fra kunderne hobet sig op til et niveau, som Power ikke har man power nok til at følge med. Firmaet er derfor ved at fordoble antallet af medarbejdere i kundecenteret og har indkaldt ansatte, der ellers var med til at sætte et nyt center op i Herlev, til at hjælpe.

Jesper Boysen havde oprindeligt regnet med at kunne åbne alle de planlagte forretninger i 2015 med 150 medarbejdere. Nu regner han med mindst 350 medarbejdere ved årets udgang, siger han. Alle de medarbejdere, Power nu ansætter for at hjælpe i travlheden, bliver fastansat. Nogle af dem vil muligvis senere blive overført til andre jobs i kæden.

(Artiklen fortsætter under billedet)

 

Lover forbedring fra torsdag
I mellemtiden undskylder Jesper Boysen overbelastningen.

Udover at være underbemandede har Power ikke været god nok til at forudsige, hvad der ville blive solgt, og er derfor løbet tør for nogle varer. Det tager tid at kontakte kunderne, så nogle har fået sen besked, siger han. Han lover forbedring i kundeservice allerede fra torsdag morgen, hvor man gerne skulle være nået gennem bunkerne af mails.

For at kompensere for manglen på varer, har Power tilbudt nogle kunder en anden og bedre vare til samme pris, eller gratis levering.

- Jeg har givet frit lejde til kundecenteret med at sige, 'få løst de kunder, som har siddet unødigt og ventet på den ene eller den anden måde.' Vigtigst for mig er, at kunderne får enten deres vare eller en løsning, som de er tilfreds med, siger han.

Power planlægger at åbne 25 varehuse i Danmark.

 

1 af 2 Power -- Elgigantens nye konkurrent -- får en blandet modtagelse. Godt halvdelen af kunderne siger på TrustPilot, at de er fint tilfredse med pris, levering og kundeservice. Den anden halvdel klager over forsendelses-forsinkelser, lange ventetider på kundetelefonen og mangel på svar på deres mails. Derfor er der blevet sendt flere medarbejdere til kundecenteret. (Foto: Jakob Jørgensen)
2 af 2 Power, den nye el-gigant, drukner i sin egen opstartssucces. Godt halvdelen af kunderne er fint tilfredse med pris, levering og kundeservice. Den anden halvdel klager over forsendelses-forsinkelser, lange ventetider på kundetelefonen og mangel på svar på deres mails. (Foto: Jakob Jørgensen)
84 kommentarer
Vis kommentarer