Super Mario tæt på at dø

Lidt bedre micromanaging kunne have udslettet Mario for længe siden

Sådan skulle Bowser have gjort fra starten.
Sådan skulle Bowser have gjort fra starten.

Der ligger en underlig og uforståelig logik bag Bowsers strategi i Mario spillene til NES og SNES. I en tidligere artikel har vi kommenteret lidt på det:

Skildpadderne går ud over kanter og falder i døden af sig selv, spøgelserne må kun bevæge sig, når Mario ikke kigger, Chain Chomp sidder fast i sin kæde - det hele virker lidt fjollet.

Se analysen af skildpaddernes opførsel HER

Især besynderligt er, at Mario kan hoppe på kanonkugler og ikke tage skade. Sådan burde skydevåben ikke fungere - hvilket også er det Bowser klager over til sin våbenfabrik.

Ender ikke godt for Mario
Som den skurk han er vælger Bowser at skyde sin undersåt i knæskallerne, for at vise hvordan rigtige skydevåben burde fungere.

Se også: Vi giver gratis Steamkoder væk til Arma3

Da det så er ordentligt forklaret, hvordan våbnene skal fungere fremover, ser vi hvilke konsekvenser det har for Mario - og vi kan vist godt sige, uden at afsløre for meget, at det ikke ender godt for Mario.

Nu skal vi bare have en udgave af Mario, hvor geværerne var sådan her, og hvor fjenderne ikke lod sig begrænse, som man ser i filmen i vores tidligere artikel. Den udgave af Mario ville vi meget gerne se nogen prøve kræfter med at gennemføre.

Se Bowser pløkke skildpadden i denne film

Se også: 8-årig brugte 29.000 kr. på iPad-spil

Se også: Spotify vil streame video

Se også: Bioshock: Luftkastellet der blev sprængt

0 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere