Blizzard: Vi kom på afveje med Cataclysm

WoW-holdet beklager en stor del af Cataclysm-udvidelsen

Kampene var ikke nær så sjove i Cataclysm, indrømmer Blizzard. Men de mener også, at det blev bedre med Pandaria.
Kampene var ikke nær så sjove i Cataclysm, indrømmer Blizzard. Men de mener også, at det blev bedre med Pandaria.

Blizzard fortryder en del af de valg, de tog med World of Warcraft-universet i tiden omkring og efter udgivelsen af Cataclysm. Holdet bevægede sig væk fra MMO-spillets oprindelige kampsystem og oplevede, at brugerne følte sig trådt på i et fravær af ordentligt samarbejde med udviklerne.

Læs anmeldelsen af Simcity HER

Greg Street, der er lead systems designer for World of Warcraft, kryber til korset i et interview med IGN.

Han mener dog, at holdet er blevet mere imødekommende og respektfulde overfor seriens fans, og at mange problemer blev rettet i den efterfølgende Mists of Pandaria-udvidelse. Også med den nye patch 5.2, der i folkemunde hedder Thunder King-patchen, er nærkampe kommet i fokus og efter sigende mere underholdende på klassisk WoW-manér.

Se også: Sony skuer ud i fremtiden

Mistede retningssansen
- Vi mistede vores retningssans en smule med Cataclysm. Nok havde vi nogle store quests og nogle gode historier, men vores kampsystem var ikke på niveau med det. Derfor gjorde vi en indsats med Pandaria, og vi bygger videre på tilføjelserne derfra i den nye patch.

- Den bringer en masse nyt indhold, som folk kan begive sig ud i verdenen for at opleve. Der er selvfølgelig dungeons og instances, men der er også ganske normale, sjove ting, som du kan lave med vennerne ude i det åbne terræn.

For at hjælpe brugerne til at opdage det nye materiale har Blizzard bl.a. forbudt flyveture i mange af de nye områder. I stedet skal man udforske dem til fods, og ifølge Street giver det en usikkerhed og en påpasselighed, som i sig selv giver sjovere spiloplevelser for hold.

Se også: Konkurrence om Collectors Edition af Starcraft

Du kan få et nostalgisk gensyn med de gamle WoW-dage ved at læse Eurogamer.dk World of Warcraft: Cataclysm anmeldelse og vores Mists of Pandaria-anmeldelse.

World of Warcraft oplever i øvrigt en turbulent tid, hvor spillet skiftevis har oplevet tilbage- og fremgang i tiden efter Cataclysm og Mists of Pandaria. I den seneste opgørelse havde Blizzard mistet 400.000 medlemmer siden Pandarias udgivelse.

Se også: Øen med de villige piger

Se også: Anmeldelse: Assassin's Creed 3 - The Tyranny of King Washington

Se også: Nintendo: Wii U-software bliver hurtigere til sommer

0 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere