Borderlands-folk gad ikke Call of Duty

Firmaet bag Borderlands 2, Gearbox, blev tilbudt at lave et Call of Duty-spil, men takkede nej

Gearbox mente ikke at COD kunne forenes med firmaets ånd. (Foto: Borderlands)
Gearbox mente ikke at COD kunne forenes med firmaets ånd. (Foto: Borderlands)

Gearbox Software har ret bred erfaring med skydespil, blandt andet med Borderlands, Brothers in Arms og Half-Life, men for år tilbage blev udvikleren sågar foreslået at lave et selvstændigt Call of Duty-spil. Activision tog kontakt til udviklerne for at høre, om de ville overtage en del af arbejdet med den hyperpopulære FPS-serie.

Det fremgår af et nyt interview mellem Gearbox-chefen Randy Pitchford og den tyske spilhjemmeside Krawall.

Læs analyse af den første Steam Box her

Gearbox valgte dog at takke nej, da et sådan projekt ikke ville passe ind i firmaets varemærke og udviklingsstil.

- For mig er der to muligheder for at se et Gearbox-projekt give mening. Enten skal et spil ikke kunne eksistere uden os, eller også skal vi tilføre noget helt nyt til et eksisterende brand, enten med et nyt perspektiv eller en ny begyndelse, udtaler Pitchford.

Læs også: Tech-guru bag ny Xbox

- Hvis du skal give folk et Call of Duty-spil, som de forventer dem, så er der nogle meget strenge regler at følge. Du skal gøre det, der forventes, og det er der ikke meget udfordring i for os.

Senere i interviewet understreger han dog, at det var et personligt valg, der ene og alene har med Gearbox-ånden at gøre. Det er ikke ment som nedsættende bemærkninger om hverken Call of Duty-serien eller dens millioner af fans, der køber spillene år for år på jagt efter en bundsolid FPS-oplevelse.

Læs også: Sony: Konsolbranchen ændrer sig ikke

I kølvandet på interviewet har Pitchford også forklaret IGN, at der ikke lå en officiel forespørgsel eller kontraktudkast mellem Activision og Gearbox, men at projektet kun blev nævnt i uofficielle sammenhænge.

0 kommentarer
Vis kommentarer