Her er Danmarks nye, digitale superstjerne

Egmont har store ambitioner for Pixeline, der skal være et verdenskendt brand

Pixeline har siden 2012 haft Egmont i ryggen, og mediekoncernen drømmer om at gøre hende til et verdensnavn inden for en overskuelig fremtid.
Pixeline har siden 2012 haft Egmont i ryggen, og mediekoncernen drømmer om at gøre hende til et verdensnavn inden for en overskuelig fremtid.

Hitman har i flere år været det bedste bud den største danske spilsucces i udlandet. Nu er en klog pige med lyse fletninger dog godt i gang med at få sin egen stjernestatus. Pixeline har gennem en generation været følgesvend for mange danske børn, men med app'en 'Pixeline Stjernehotellet' har hun nu for alvor sparket døren ind til børn uden for Danmark.

App'en har rundet 1,2 millioner downloads på iTunes og Google Play. Specielt nordmændene er begejstrede, og Stjernehotellet er her en af de mest downloadede apps, selvom man her dog har skiftet Pixeline ud med kaninen Josefine.

- Pixelines grundlæggende værdier om leg og læring er universel og tiltrækker børn og deres forældre langt ud over Danmarks grænser, siger Stefan Krogh-Hansen, der er marketingchef i Egmont.

Egmont har haft rettighederne til Pixeline siden 2012, og den store nordiske mediekoncern har høje ambitionerne på den 20-årige piges vegne.

- Hun har et enormt potentiale, og hun vil være ude i flere lande inden for en overskuelig fremtid, siger Stefan Krogh-Hansen til Ekstra Bladet og afslører, at Egmont ser muligheder, der går ud over bare det spilrelaterede. Gerne allerede inden for de næste par år.

- Vi håber, at hun er på tv, og blevet et verdensbrand. At hun har fået et gennembrud på mange flere markeder. Vi tror på, at vi, med vores platform, kan være med til at løfte hende endnu længere.

0 kommentarer
Vis kommentarer