Spil-apps buldrer frem i Danmark

Salget rundede 284 millioner kroner i 2013

Det er blandt andet børnene, der er med til at løfte salgstallene for spilapps. (Foto: Colourbox)
Det er blandt andet børnene, der er med til at løfte salgstallene for spilapps. (Foto: Colourbox)

Når Rasmus Klump netop har kunnet markere sin tre års fødselsdag som en af de ældste danske spil-app, så kan han - og Egmont Publishing, der står bag ham - se tilbage på tre år, hvor markedet for apps er buldret frem.

En ny opgørelse fra Multimedieforeningen viser, at salget af spil til smartphones og tablets i 2013 udgjorde 284 millioner kroner.

Rasmus Klump giver med sine 500.000 downloads en indikator af, hvor markedet blandt andet vækster. Børn er således i høj grad med til at booste det øgede salg, lyder vurderingen fra Stefan Krogh Hansen, der er Head of Digital Sales & Marketing i Egmont Publishing.

- Det er bestemt ikke kun de voksne, der har en tablet. En ny undersøgelse viser, at hver fjerde danske barn mellem 3-6 år der bor i et hjem med en tablet, har deres helt egen tablet - af de 7-11 årige er tallet helt oppe på 49 procent. Og disse tal er støt stigende. Hertil skal lægges alle de børn der spiller på deres forældres mobiltelefoner, både iPhone og Android, slutter Stefan Krogh Hansen.

0 kommentarer
Vis kommentarer