Microsoft bruger milliarder på Windows 8.1

Microsoft vil bruge en formue på at sælge Windows 8.1 tablet-PC'er til jul og i det kommende år

Microsoft satser stort på Windows 8.1. (Foto: Steven Senne/AP)
Microsoft satser stort på Windows 8.1. (Foto: Steven Senne/AP)

Hvis man gerne vil sælge et lettere udskældt produkt, skader det ikke at have en anseelig pengetank at tære på.

Det er hjemmesiden Winsupersite, der kan fortælle om Microsofts forestående planer om at få langet nogle Windows 8.1 enheder over disken til jul og i 2014.

Microsoft bruger to milliarder på Windows 8.1
Microsoft har angiveligt planer om at bruge 405 millioner dollars eller mere end to milliarder kroner på at markedsføre Windows 8.1 og i særdeleshed tablet-PC'er og bærbare med Windows 8.1 installeret på i løbet af det næste år.

I 2013 har Microsoft efter sigende brugt 1,3 milliarder kroner på at markedsføre Windows 8, hvilket ikke er gået helt så godt som firmaet kunne have håbet på, men når man er så rig, som Microsoft er, er det jo ikke nogen grund til ligge sig ned og dø.

Læs også: Nokias første tablet med Windows 8.1 oplader lynhurtigt

Derfor sætter Microsoft nu alle sejl til for at sælge den forbedrede udgave af deres styresystem, og planen er altså at smide en hulens bunke penge efter produktet.

16 millioner solgte Windows 8.1 tablets i julen
Målet for Microsoft er højt: 'Windows-oplevelsen skal være en nødvendig og elsket del af folks liv', og man fristes til at tilføje et 'igen', da Windows på mange områder er blevet overhalet indenom af Apples iPhone og iPad og Googles Android.

Microsoft er blevet beskyldt for at have sovet i timen under den mobile revolution, der blev startet af Apple med deres iPhone i 2007, som Microsoft CEO Steve Ballmer affærdigede med et grin i den berømte video, du kan se herunder.



Men nu er den slumrende gigant ved at vågne og er efterhånden klar til at komme med på vognen med både Windows 8.1 og Windows Phone 8, der begge høster roser hos anmeldere verden over, efterhånden som Microsoft har fået optimeret brugeroplevelsen på deres to vigtige styresystemer.

Brugerne har dog ikke helt overgivet sig endnu, selvom der er spæde tegn på lys for enden af tunnelen, men det skal en massiv reklamekampagne nu lave om på.

Læs også: Lenovo Yoga Tablet holder dobbelt så længe som iPad

Med to milliarder i marketing budget er der lagt op til kamp i den kommende højtid, hvor det specielt må være Apples nye iPad Air, som Microsoft skal konkurrere med, og det første delmål hedder 16 millioner Windows 8.1 tablets solgt i løbet af den kommende jul alene.

Om det kan nås er et åbent spørgsmål, men med så mange penge i ryggen kan Microsoft måske godt købe sig til et lille julemirakel.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere