Dansk Ronaldo-firma i shitstorm: - De bruger mafiametoder

Millionfirmaet PanzerGlass fortsætter sin juridiske kamp mod mindre forhandlere af panserglas til telefoner - det er rå mafiametoder, mener et af de ramte firmaer

Cristiano Ronaldo har solgt sit navn og ansigt til det danske firma PanzerGlass. Nu forsøger de at nedkæmpe alle, der sælger panserglas til telefoner - og kalder produktet for panserglas. Foto: Daniele Mascolo/Ritzau Scanpix
Cristiano Ronaldo har solgt sit navn og ansigt til det danske firma PanzerGlass. Nu forsøger de at nedkæmpe alle, der sælger panserglas til telefoner - og kalder produktet for panserglas. Foto: Daniele Mascolo/Ritzau Scanpix

TIP OS: Kender du mere til sagen? Del din viden i en mail til tech@eb.dk

Det er mafiametoder, den danske gigant PanzerGlass bruger for at vinde hævd på et navn, de reelt ikke har retten til.

Det mener den langt mindre forhandler af beskyttelsesglas til mobiltelefoner, PanzerScreen, ifølge NORDJYSKE tirsdag.

PanzerScreen fra Aalborg føler sig så forfulgt af PanzerGlass fra Hinnerup og dets patentadvokater, at det nordjyske firma nu er truet på sin eksistens.

Se også: PanzerGlass stævner små konkurrenter: - Vi ejer dette navn

Forsvarer varemærke
PanzerGlass - der blandt andet har købt retten til at bruge Cristiano Ronaldo og Caroline Wozniacki som dyrt blikfang - mener, at de har retten totalt på deres side.

- Vi er nødt til at forsvare vores ret til varemærket, hvis vi ikke skal miste den, siger Nick Lissner, der er advokat for PanzerGlass til avisen.

Ifølge PanzerScreen spiller både advokaten og PanzerGlass imidlertid et meget højt spil med deres troværdighed. De danske myndigheder nægter nemlig at registrere panserglas som varemærke for PanzerGlass.

Også Caroline Wozniacki er på lønningslisten hos PanzerGlass, der de seneste år har sat en voldsom juridiske krig i gang mod en række mindre butikker, som sælger panserglas til telefoner. Foto: Ekstra Bladet
Også Caroline Wozniacki er på lønningslisten hos PanzerGlass, der de seneste år har sat en voldsom juridiske krig i gang mod en række mindre butikker, som sælger panserglas til telefoner. Foto: Ekstra Bladet
 

Se også: Dansk firma vinder på Wozniacki: Landede aftale før hendes triumf

Mister penge og kunder
Samtidig har EU frataget PanzerGlass deres varemærke, ligesom en dom - der ellers gav PanzerGlass medhold - er anket og dermed ingen effekt har.

Alligevel fortsætter Ronaldo-firmaet ufortrødent med at jagte mindre forhandlere som PanzerScreen for retten til navnet panserglas.

- Vi har mistet rigtigt mange penge, kunder og samarbejdspartnere på den her sag, siger Marc Dahl Giversen, der ejer det meget mindre PanzerScreen i Aalborg, til NORDJYSKE.

Han risikerer nu yderligere udgifter, når PanzerGlass senere i denne uge vil forsøge at få en dommer til at stoppe hans salg.

Se også: Vild trend: Din næste telefon kan foldes sammen

Ser sort ud
Tvisten handler om udformningen af emballage og brugen af et logo, men også den måde PanzerScreen, som har eksisteret næsten lige så længe som PanzerGlass, navngiver deres panserglas på.

- Hvis vi taber sagen, ser det sort ud, erkender Marc Dahl Giversen ifølge NORDJYSKE.

- Det er helt forrykt, hvis det sker.

TIP OS: Kender du mere til sagen? Del din viden i en mail til tech@eb.dk

122 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere